top of page
  • תמונת הסופר/תהחופש לטייל

טיול בהפתעה - חופשה בברצלונה

עודכן: 4 באוק׳ 2022

איך מצאתי את עצמי על טיסה לברצלונה וטיילתי בשיא עונת התיירות במחיר זול בטרוף.

כיכר בעיר, שתי מזרקות, אנשים הולכים
כיכר קטלוניה - הלב הפועם של ברצלונה

טיסה בעודף מ 70

הכל התחיל בשיחת טלפון ביום שני אחר הצהריים. מאיה התקשרה לספר שמצאה דיל שווה לברצלונה.

כמה שווה? הכי שאפשר!

כרטיס טיסה כולל מזוודה ב - 250 שקל (שהם 62.5 יורו לטיסה הלוך - חזור)

לא, זו לא טעות. המטבע הוא שקל. לא יורו.

האמת צודקת. יש דברים שאי אפשר לסרב להם. תוך כמה דקות ולחיצה על כמה כפתורים וכרטיס הטיסה חיכה בתיבת המייל.

ישש! טסים לברצלונה!

השעה היא 18:00 וההמראה היא עוד כמה שעות, בשעה 6:00 בבוקר שלמחרת. יש עוד מספיק זמן לסידורים ואריזות.



איך קורה שיש כרטיסי טיסה כל כך זולים?


גם בתקופה שכזו של בין העונות (בין הנסיעות של הקיץ לאלו של החגים) אפשר למצוא כרטיסי טיסה וחבילות במחירים זולים במיוחד. איך זה קורה? סוכנויות הנסיעות שהתחייבו לכמות מסוימת של כרטיסי טיסה מעדיפות למכור את הכרטיסים בזול ולא להישאר עם מושבים ריקים, כך לפחות יהיה מי שישלם את מיסי הנמל וימזער את הנזק לסוכנות. הסוכנויות מציעות את הדילים למכירה דרך האתר (או אפליקציה) להזמנות של הרגע האחרון לדוגמה:


* אתר או אפליקציה Loco של חברת הדקה ה-90 להזמנת טיסות, מלונות וחבילות נופש בארץ ובחו"ל.

* אפליקציה בוא נעוף של השטיח המעופף להזמנת טיסות, מלונות וחבילות נופש בחו"ל. בכל יום רביעי בבוקר נפתחת האפשרות להזמנת טיסות וחבילות במחירים מוזלים. בשיא העונה האפליקציה פתוחה להזמנות גם בימים אחרים בשבוע.

* אתר או אפליקציה חוליו של גוליבר להזמנת טיסות, מלונות וחבילות נופש לימים הקרובים (בטווח של שבעה ימים).

ההזמנה באתרים או באפליקציות קלה ופשוטה וההצעות כוללות את כל המידע הדרוש. לפני שלוחצים על Send חשוב לקרוא את כל כללי העסקה ולוודא שכל הנתונים מתאימים לכם, אתם זמינים לנסיעה והדרכון בתוקף. בחלק מהמקרים העסקה נעשית ברגע האחרון ולא ניתנת לביטול, כך שלא תוכלו להתחרט.

אחרי שבדקתם את כל הפרטים ווידאתם שהנתונים מתאימים לכם חשוב לפעול מהר. בשבוע שעבר פספסנו עסקה דומה כי חיכינו חמש דקות יותר מידי. מסתבר שהדילים האלו נחטפים במהירות במיוחד בתקופה הזו של השנה כשכולם רוצים לטוס. את כרטיסי הטיסה קיבלתי ככרטיס אלקטרוני למייל ולאחר כשעה קיבלתי טלפון מהסוכנות לוודא שקיבלתי את כרטיסי הטיסה וכל הפרטים ידועים לי. אחלה של שרות לקוחות.

הטיסה התבצעה על ידי חברת Air Europa חברת תעופה ספרדית שהכרתי השנה כאשר טסתי למדריד. מטוסים חדשים ולוח זמנים דייקני (ואפילו כיסא שיורד אחורנית) הופכים את טיסת הלואו קוסט שלהם לחוויה נעימה ונוחה.


אנשים מלצמים סלפי על רקע מטוס, שדה תעופה
טיסות למקומות רחוקים הם תמיד עניין מרגש

לטוס בראש שקט

הדבר הראשון שאני עושה אחרי הזמנת הכרטיסים הוא ביטוח נסיעות לחו"ל. העדפה הקבועה שלי היא חברת פספורטכארד. את רכישת הביטוח אני מבצעת באתר האינטרנט של החברה. הקשת תעודת הזהות שלי מעלה את כל הפרטים הדרושים (ככה זה עם לקוחות קבועים, המערכת זוכרת אותם) ותוך כמה הקלקות יש גם ביטוח. בעבר השוואתי כמה הצעות לפוליסות ביטוח נסיעות והגעתי למסקנה כי הביטוח של פספורטכארד משתלם מאוד מבחינת הכיסויים שהוא מאפשר ועלויות הביטוח. במקרים הבודדים בהם נאלצנו להשתמש בביטוח גם בענייני בריאות וגם בענייני כבודה שרות הלקוחות היה מהיר ויעיל.


מלון בהפתעה

השלב הבא היה הזמנת מלון. רצוי שיהיה לנו איפה לישון כשנגיע לברצלונה. בעיר כל כך מתויירת לא חסרים בתי מלון והיה לי ברור שנמצא מקום לישון אבל כדי למצוא מלון טוב במחיר משתלם צריך להשקיע זמן וחיפושים. החלטתי ללכת עם קונספט הרגע האחרון עד הסוף ולבדוק אפשרות שהיא חדשה בשבילי - בחירת מלון על פי אזור, מבלי לדעת איזה מלון מזמינים. ידעתי באיזה אזור אני מעוניינת להתאכסן אבל לא הייתה לי העדפה למלון מסוים (למרות רשימת ההמלצות הארוכה שלי) והייתי מוכנה להרפתקה.


הזמנתי את המלון דרך אתר Hotwire בו אפשר למצוא הצעות למלונות במחירים זולים ברגע האחרון. להזמנה דרך חברה זו יש יתרון וחיסרון -

היתרון - המחיר הזול, לפעמים אפילו זול מאוד ביחס למלון.

החיסרון - לא יודעים את שם המלון בו מזמינים את החדר ולא ניתן לבטל את ההזמנה. פרטי המלון נשלחים רק לאחר ביצוע ההזמנה.

אבל זה לא לגמרי חתול בשק ויש הרבה מידע על המלון בתהליך ההזמנה -


* אזור - בוחרים את האזור / השכונה בו נמצא המלון והמרחק שלו מנקודות מרכזיות בעיר. נתון זה נותן מידע כללי בלבד על מיקום המלון כי המלון יכול להיות בלב האזור או בפריפרייה שלו.

* רמת המלון - אפשר לבחור את דרוג המלון (שלושה, ארבעה או חמישה חדרים, מלון בוטיק וכו') אם כי שמתי לב שהגדרות אלו נזילות במידה מסוימת ומלון שמוגדר באתר אחד כשלושה כוכבים יכול להיות מוגדר באתר אחר כארבעה כוכבים).

* מחיר - מחיר ההזמנה הסופי ידוע מראש. מן הסתם המלונות הטובים יותר יקרים יותר אך זולים משמעותית מרמת המחירים הרגילה באותו מלון שהייתם משלמים בהזמנה רגילה. זוהי הזדמנות מצוינת להשתדרג ברמת המלון מבלי לחרוג מהתקציב.

* שם המלון - אמנם לא יודעים מה שמו של המלון הספציפי אבל ידוע שהמלון שתקבלו יהיה אחד משלושה מלונות המופיעים בהצעה. אני בדקתי בכל אחת מההצעות הרלוונטיות את בתי המלון שברשימה, איכות המלון ומיקומו ואת מידת התאמתו לצרכים שלי. יצאתי מנקודת הנחה שגם אם אקבל את המלון הפחות אטרקטיבי ברשימה עדיין אהיה מרוצה מהמלון.

לאחר בדיקה של מספר הצעות ראיתי שיש מלונות מסוימים שמופיעים בכמה ההצעות. הרושם שקיבלתי היה שהמלונות הטובים מאוד שנמצאים ברשימה במחיר אטרקטיבי נמצאים שם כפיתיון ובפועל חלק גדול מההזמנות יבוצעו למלונות הפחות אטרקטיבים.

בנוסף בדקתי אפשרויות באתרים מקבילים, באתר Booking בו אני מבצעת את רוב ההזמנות שלי ובאתרים של בתי המלון והחלטתי ללכת ההרפתקה. לחצתי על SEND וקיבלתי (כצפוי) את המלון הפחות מרכזי בהצעה, מלון Acta City47. המלון בדרגת ארבעה כוכבים הנמצא באזור הקרוב לתחנת הרכבת, צמוד לתחנת מטרו בשכונת מגורים נעימה ושקטה במרחק של רבע שעה נסיעה מהמרכז התיירותי של העיר. המיקום של המלון התאים לנו מאוד, כך גם הרווחנו שקט, מלון טוב במחיר מעולה וגם הרגשנו מקומיים לרגע - שתינו קפה במאפייה השכונתית, ישבנו עם השכנים בגינה הציבורית שמול המלון וביקרנו בקניון מדהים שנראה שהיינו בו התיירים היחידים. בהחלט הרגיש חוויה יוצאת דופן בברצלונה המתוירת לעייפה.



דמות עם מצלמה, רחוב בברצלונה
ברצלונה דרך עדשת המצלמה שלי

השלב האחרון (והחשוב לי יותר מהכל) הוא מקומות העניין בברצלונה. בכל מקום בו אני מגיעה חשוב לי לראות את המקומות המעניינים ולהכיר את העיר מקרוב. אני נוהגת להכין שיעורי בית קפדניים מאוד ומדויקים אך הפעם הזמן היה קצר מאוד. רשימה ארוכה של המלצות, מסלולים ותכניות שהיתה מוכנה בעוד מועד אורגנה לצד חומרים נוספים ומפות (אמיתיות מנייר, כאלו של פעם), הורדתי את מפת ברצלונה בגוגל מפות לשימוש לא מכוון ובחרתי את הסיורים שארצה להשתתף בהם. אני מאוד אוהבת להשתתף בסיורים מקומיים להעמקת הידע שלי באתרים בהם אני מטיילת. בדרך כלל אני בוחרת בסיורי חינם (Free tours) שהם לא באמת סיורי חינם אלא סיורים שהתשלום עבורם הוא בטיפ למדריך בסוף הסיור. גימיק שיווקי או לא, לרוב הסיורים האלו מעניינים מאוד ומעשירים והופכים את החוויה שלי באתר למיוחדת יותר. המדריכים הם בדרך כלל אנשים החיים במקום ומכירים אותו מקרוב ומשתפים גם בתובנות האישיות שלהם מהמקום וחיי היום יום. שלא כמנהגי לקחתי הפעם סיורים בעברית עם ליאנה קציר בעלת ברצלולה, ישראלית שחיה בברצלונה מזה מספר שנים, מדריכה מיומנת מאוד מעניינת וחברותית שנותנת למטיילים איתה הרגשה כאילו הם אורחים אישיים שלה. ההדרכות מלאות במידע המועבר בצורה סיפורית מרתקת ובמקצועיות רבה. לא הרגשנו איך ברח הזמן וסיור של שלוש שעות עבר במהירות.


אופניים כתומים, עציץ גדול, חלון ראווה של חנות בגדים
כל פינה בברצלונה נראה כמו מתוך מגזין עיצוב

חמישה ימים גדושים של חוויות עברו במהירות והרגישו כמו תחילתה של ידידות מופלאה.

אין ספק שספונטניות משתלמת וברצלונה היא יעד מושלם לביקור של סופ"ש קצר או שבוע ארוך, מלא בחוויות ואפשרויות בילוי, אבל זה כבר עניין לפוסט נפרד.


 

נהניתם לקרוא? רוצים לקבל עדכונים למייל כשיעלה פוסט חדש?

נעים להכיר

דיוקן 2 - 71.jpg

ברוכים הבאים לבלוג שלי, הבית שלי לטיולים. כאן אני משתפת בידע שלי על עולם הטיולים.

 

אני גלית, מטיילת מקצועית חובבת אומנות ומכורה לקפה. 

אני יועצת טיולים ומתכננת טיולים באירופה למשפחות וזוגות, בונה טיול מותאם אישית לאנשים שאוהבים לטייל, לחוות ולבלות. 

מידע נוסף על טיולים באירופה, מקומות, טיפים והמלצות תמצאו באתר ובבלוג.
 

אם אתם מתכוונים לטייל באירופה לבד, בזוג או עם המשפחה ולא יודעים מאיפה להתחיל הגעתם למקום המתאים. דברו איתי וביחד נבנה תוכנית טיול מותאמת אישית שתתאים לכם ולמה שאתם אוהבים.

פוסטים נוספים בבלוגטיול

bottom of page