top of page
  • תמונת הסופר/תהחופש לטייל

נגמרו כל כרטיסי הטיסה הזולים?

עודכן: 4 באוק׳ 2022

מתי רוכשים כרטיסי טיסה במחירים נמוכים?

פעם המידע הזה היה סוד שמור היטב - מתי הזמן המשתלם ביותר להשיג כרטיסי טיסה במחירים הזולים ביותר לתקופת שיא העונה?

היום המידע (ברובו) הפך שסוד גלוי. ככל שמשתרשת תרבות נסיעות הלואו קוסט יותר ישראלים בודקים, שואלים ונחשפים לשיטה הסודית - איך מקבלים יותר בפחות ורוכשים כרטיסי טיסה במחירים מופחתים.


כרטיסי טיסה לטיול משפחתי בחו"ל
משפחה בדרכים - טיולי משפחות בחו"ל

מתי כדאי להזמין כרטיסי טיסה?

עוד לפני שמתחילה תקופת החגים אנחנו כבר בודקים ביומן - באלו תאריכים יהיו החגים בשנה הבאה. כן, זו לא טעות. אחד הקריטריונים החשובים ברכישת כרטיסי טיסה מוזלים הוא מועד רכישת הכרטיס. העיקרון המנחה ברכישת כרטיסים מחברות המוגדרות לואו קוסט (Low Cost) אומר - ככלל שתקדים להזמין תשיג כרטיס במחיר זול יותר.

חברות התעופה מפרסמות את מחירי כרטיסי הטיסה חודשים רבים לפני מועד הטיסה. חלקן מפרסמות מחירים 11 חודשים מראש ואחרות פותחות מכירה כחצי שנה מראש. מכירת כרטיסי טיסה בחברות הלואו קוסט מתבצעת לפי מדרגות מחיר שהמשמעות היא שככל שמקדימים להזמין כרטיס זוכים במחירים זולים יותר ממחירי הכרטיסים שימכרו בהמשך. כך שאם החלטתם שאתם טסים בקיץ הבא או בחגי תשרי, בחרתם יעד ומצאתם כרטיסי טיסה במחירים טובים אל תתמהמהו והזמינו את הכרטיסים המתאימים לכם.



פספסנו את המחירים הזולים?

גם אם כבר התחילה המכירה לחגים לפני חודש חודשיים, הבאזז ברשתות כבר עבר את הגל הראשון ואתם נרדמתם בשמירה, אל יאוש. זכרו - הכל יחסי - מה שנראה היום יקר יחשב מחר לזול. העיקרון של מדרגות המחיר ממשיך לעבוד. מחירי כרטיסי הטיסה הולכים ועולים ככל שמתקרבים למועד הטיסה ולא מן הנמנע שכרטיס שמחירו היום נחשב ליקר יהיה חצי מחיר מעלות הכרטיס קרוב למועד הטיסה. כך שלמעשה קניתם במחיר טוב. מחיר כרטיס טיסה ללונדון לחופשת חנוכה כחודש לפני המועד הגיע ל 800$, בעוד שאותו כרטיס נמכר חודשים רבים לפני המועד בחצי ב 400$ ואפילו פחות.


חברות תעופה לואו קוסט מוכרות כרטיסי טיסה במדרגות מחיר
חברות תעופה לואו קוסט מוכרות כרטיסי טיסה במדרגות מחיר

מתי טסים?

כמו בהרבה תחומים בחיים, גמישות היא שם המשחק - נכון, אי אפשר להזיז את תאריכי החגים, אבל אם תוכלו להתגמש בתאריכי החופשה שלכם ולרכוש כרטיס במחיר זול יותר מהמועד המבוקש ביותר תרווחו. צרפו לתאריכי החופשה את הסופ"ש שלפני החג או אחריו, טוסו במהלך חול המועד וחזרו יום אחרי החג וכו'. נסו להזיז את ימי החופשה יום יומיים ימינה שמאלה, לצאת קודם או לחזור יותר מאוחר ולבדוק מתי יהיה המועד הטוב ביותר גם לניצול מקסימלי של ימי החופש מהעבודה ומבית הספר, ימי הטיול והתקציב שלכם. העיקרון המנחה אומר - מי שיכול להתגמש ירוויח מחיר זול יותר.


לאן טסים?

אם חלק מהאפשרויות הזולות הולכות ונסגרות ורמות מחירי כרטיסי הטיסה מתחילות לעלות נסו לגלות גמישות ביעד הטיסה. אם אתם לא נעולים על יעד מסויים נסו לבדוק האם יש יעדים אחרים שמופיעים ברשימת המשאלות שלכם שעדיין זול לקנות כרטיסים. אם הכרטיסים לורשה כבר לא זולים, תשקלו לבחור יעד אחר שחלמתם עליו. אולי השנה תסעו להולנד ותשמרו את פולין לשנה הבאה? גלו גמישות גם בבחירת שדה התעופה. טיול בהולנד יכול להתחיל בשדה התעופה סכייפול באמסטרדם, אך גם מאיינדהובן שבדרום הולנד ואפילו מבריסל שבבלגיה בתכנון אחר של הטיול. טיול בפולין יכול להתחיל בלובלין או בקטוביץ, שהינן יעד זול יותר לטיסה, במקום מורשה או קראקוב, שנחשבות ליעדים מבוקשים יותר ולכן מחירי כרטיסי הטיסה הזולים ליעדים אלו נמכרים במהירות.


טיסה לחו"ל - הרפתקאה שהפכה לשיגרה
טיסה לחו"ל - הרפתקאה שהפכה לשיגרה

תהיה עוד הזדמנות לקנות כרטיסי טיסה זולים?

נכון, הגל הראשון של המחירים הזולים עבר, אבל אל ייאוש. יש המצאה נהדרת שאנחנו מאוד אוהבים וחברות התעופה משתמשות בה לא מעט - מבצעים. חברות התעופה יוצאות במהלך השנה במחירי מבצע על כרטיסי טיסה במטרה לפתות אותנו לרכוש כרטיסי טיסה ולמלא את הכיסאות במטוס. כל תקופה נמצא התרוץ, חג כזה או אחר, יום מיוחד או סיבה שיווקית כזו או אחרת לפנק אותנו בהנחות ולוודא שתהיה אזושהיא נסיעה באופק. WIZZ AIR, RYANAIR, EASY JET וחברות נוספות יוצאות במבצעי מכירות ושולחות מיילים מפתים המציעים הנחות מיוחדות. אם טרם רכשתם כרטיסים לטיול שלכם, זה הזמן להצטייד.


אם ישתנו התוכניות ולא תוכלו לטוס?

חשיבה אופטימית שהכל יהיה בסדר ויתנהל בשגרה (וגם תפילה לקארמה) עוזרת לנו לתכנן תוכניות שנה קדימה. יש אנשים שזה בא להם בקלות, ואחרים מתקשים לתכנן ולהתחייב על השבוע הבא. לכל אפשרות יש יתרונות וחסרונות. בדקו אלו טיפוסים אתם, מה מתאים לכם וכמה אתם מוכנים לקחת את הסיכוי מול הסיכון. יש תקופות בחיים שזה יותר מתאים לנו ואנחנו יכולים לדעת במידה גדולה של וודאות שנוכל לקחת חופש בחגים בשנה הבאה ולפעמים יש שיקולים נוספים כמו מבחני בגרות לתיכוניסטים, הילדים הופכים לחיילים או אי ודאות תעסוקתית או רפואית.



מה מרווחים כשקונים כרטיסי טיסה הרבה זמן לפני הטיסה?

להזמנת כרטיסי טיסה תקופה ארוכה לפני תאריך הטיסה יש כמה יתרונות -


מתחילים לחלום חופש - מרגע שרכשנו את כרטיסי הטיסה הקסם מתחיל לעבוד. אנחנו יודעים שמשהו טוב, כייפי ומשמח ממתין לנו להמשך. אנחנו מתחילים לחשוב על החופשה, לתכנן ולצפות לבאות. מבחינתנו החופשה העתידית כבר גורמת לנו לאושר ושמחה, גם אם בפועל תתבצע בעוד חודשים רבים.


חיסכון בעלויות - אם תטיילו בזוג וחסכתם 100$ על כרטיס טיסה, חסכתם סה"כ 200$, שזה נחמד. אבל אם נסעתם עם הילדים ורכשתם חמישה כרטיסי טיסה, כבר חסכתם 500$, שזה בהחלט משמעותי (ומגדיל את התקציב לשופינג :) ). כאשר התקציב מוגבל, חיסכון שכזה יכול להיות ההבדל בין לצאת לטיול משפחתי בחו"ל להחלטה שאין מספיק תקציב לטיול. כרטיסי טיסה ליעדים מבוקשים כמו אמסטרדם או לונדון יכולים להגיע בעונה ל - 600$ ואפילו יותר, בעוד שבתזמון נכון ותכנון מתגמש תוכלו להשיג כרטיס לאותו היעד לאותה תקופה ב - 250$ לכרטיס. זהו חיסכון משמעותי של מאות ואפילו אלפי דולרים למשפחה, שיכול לשנות את התמונה התקציבית.


מה מפסידים כשקונים כרטיסי טיסה הרבה זמן לפני הטיסה?

החיים מלאי הפתעות, ולא תמיד ההפתעות משמחות. לפעמים אנחנו מתכננים תוכניות ואלוהים צוחק מלמעלה. איך בכל זאת אפשר לקחת את הסיכון שנוכל לנצל את כרטיסי הטיסה שהזמנו?


כרטיס טיסה גמיש - כרטיסי הטיסה נמכרים לפי קטגוריות של רמות גמישות - כרטיסים זולים נמכרים ללא גמישות כך שלא ניתן לבטלם ולא ניתן לשנות את מועד הטיסה. כרטיסים ברמת גמישות גבוהה יותר מאפשרים לשנות את מועד הטיסה. אם אתם מעוניינים להעלות את מידת הגמישות שלכם תוכלו לרכוש כרטיסי טיסה גמישים. כאשר רמות מחירי הכרטיסים מאוד נמוכות ההפרשים בין כרטיס לא גמיש לכרטיס גמיש אינם גדולים, ואם אתם אוהבים "ללכת על בטוח" כדאי לשקול לרכוש כרטיסים גמישים.


סיכוי מול סיכון - מה הסיכוי שתוכל לממש את הכרטיסים? אם הסיכוי הוא גבוה והסיכון הכספי לא גדול, כדאי לרכוש את כרטיסי הטיסה הרבה זמן מראש. חמישה כרטיסי טיסה ליעד ארופאי מבוקש כמו וינה שבאוסטריה, פראג שבצ'כיה או באזל שבשוויץ יעלו 3000 ש"ח כולל מזוודות ברכישה מוקדמת ופי שתיים (ויותר) ברכישה במועד מאוחר יותר.


ביטוח ביטול טיסה - בעלי לב חלש שרוצים ללכת על בטוח יכולים לרכוש ביטוח המכסה אותם מכל מצב של ביטול החופשה. ביטוח שכזה הוא לא זול אבל נותן פתרון לנסיעות יקרות ולכאלה שרוצים לישון בשקט.


אתם כבר מוכנים לטיולי 2020 ?

אם טרם רכשתם כרטיסים לחופשה הבאה שלכם, זה הזמן לעקוב אחרי המתרחש ברשת ולצוד את ההזדמנות הקרובה.


 

נהניתם לקרוא?

רוצים לקבל עדכונים למייל כשיעלה פוסט חדש?

תיוגים:

154 צפיות

נעים להכיר

דיוקן 2 - 71.jpg

ברוכים הבאים לבלוג שלי, הבית שלי לטיולים. כאן אני משתפת בידע שלי על עולם הטיולים.

 

אני גלית, מטיילת מקצועית חובבת אומנות ומכורה לקפה. 

אני יועצת טיולים ומתכננת טיולים באירופה למשפחות וזוגות, בונה טיול מותאם אישית לאנשים שאוהבים לטייל, לחוות ולבלות. 

מידע נוסף על טיולים באירופה, מקומות, טיפים והמלצות תמצאו באתר ובבלוג.
 

אם אתם מתכוונים לטייל באירופה לבד, בזוג או עם המשפחה ולא יודעים מאיפה להתחיל הגעתם למקום המתאים. דברו איתי וביחד נבנה תוכנית טיול מותאמת אישית שתתאים לכם ולמה שאתם אוהבים.

פוסטים נוספים בבלוגטיול

bottom of page