top of page
  • תמונת הסופר/תהחופש לטייל

מה חשוב לארוז בתיק העליה למטוס?

עודכן: 6 בדצמ׳ 2023

רגע לפני שאתם אומרים שלום ונוסעים לנתב"ג, בדקו שארזתם בתיק העליה למטוס את כל הדברים החשובים. רשימת ציוד לפריטים שתרצו קרוב אליכם בזמן הטיסה וטיפים שישדרגו את הדרך.

תיק אישה ופריטים מהתיק
מה חשוב לקחת בתיק העליה למטוס?

רשימת אריזה לתיק העליה למטוס


דרכון

האקססוריז הכי חשוב שלכם בטיול, בלעדיו לא תוכלו להתקדם. ודאו (מבעוד מועד) שהדרכון שלכם בתוקף לפחות לחצי שנה מיום החזרה לארץ. בנוסף למקור הצטיידו בצילום של הדרכון בטלפון הנייד ובהעתק (צילום על נייר) שיהיה בתיק.


כרטיסי טיסה

פעם היה צריך להגיע אל סוכנות הנסיעות כדי לקבל חבילת ניירות שהייתה כרטיס הטיסה. היום מקבלים את כרטיס הטיסה במייל. הכינו צילום של כרטיס הטיסה שלכם, כולל ברקוד לסריקה. דרך נוספת להציג את כרטיס הטיסה היא באפליקציה של חברת התעופה, אחרי התחברות לשם המשתמש שלכם תוכלו לראות את ההזמנה ולרוב גם את כרטיס הטיסה אותו תוכלו להציג בכניסה לגייט.

טיפ - אל תסמכו על פיצ'ר אחד והכינו כמה גיבויים לאופן הצגת הכרטיס. ראו טיפים לגיבוי בסוף הפוסט.


כסף

ודאו שלקחתם את כרטיס האשראי, כולל הקוד הסודי (שבלעדיו לא תוכלו לבצע עסקאות ברוב המקומות). אם יש לכם אפשרות, אני ממליצה לקחת יותר מכרטיס אשראי אחד, לשימוש במקרה של תקלה. בנוסף תצטרכו כסף מזומן במטבע מקומי. רצוי שלפחות חלק מהשטרות יהו בסכומים נמוכים (5, 10,20) ואם יש לכם מטבעות שנשארו מטיול קודם - זה הזמן להכניס אותם לארנק.

טיפ -אם בחרתם לקחת את הארנק בו אתם משתמשים בחי היומיום הוציאו ממנו את כל המסמכים והפריטים שלא יהיו נחוצים לכם בזמן הטיול כמו - כרטיסי מועדון, כרטיס קופ"ח וכרטיסי ביקור.


ואוצ'רים

אישורי הזמנה כולל כל הפרטים לשרותים נוספים שהזמנתם - בתי מלון, רכב שכור וכרטיסים להופעות. את ההזמנות לבתי המלון רצוי להדפיס בעברית ובשפת המקור (אם הזמנתם דרך booking האפשרות הזו זמינה לכם.


ביטוח נסיעות

עשיתם ביטוח נסיעות? ודאו שהפוליסה זמינה לכם ויש לכם את פרטי ההתקשרות במקרה חירום. אם גיליתם ברגע האחרון ששכחתם לעשות ביטוח נסיעות כנסו בזריזות לאתר של פספורטכארד ותרכשו ביטוח בכמה קליקים (בהנחה שאין לכם עניינים רפואיים הדורשים ברור). את כרטיס הפספורטכארד תוכלו לאסוף בטרמינל, בדרך למטוס.


אפליקציות לטיול

הורידו את כל האפליקציות הדרושות לכם לנסיעה - האפליקציה של חברת התעופה, UBER להזמנת נסיעות, אפליקציות ניווט, Tripadvisor למציאת מקומות מעניינים, נטפליקס וספוטיפיי ועוד.


תוכנית טיול

תוכנית הטיול היא ה"תנ"ך" שלי בזמן הטיול. אני מדפיסה אותה ושומרת קרוב אלי בתיק העליה למטוס, ביחד עם מפת נייר של האזור (תזכירו לי מה זה?) שאין לה תחליף גם בעידן הגוגל מפות. בנוסף, אל תשכחו להוריד את מפת האזור למצב אופליין, למקרה שתהיו בלי קליטת אינטרנט.


רישיון נהיגה

אם אתם שוכרים רכב ודאו שלקחתם אתכם -רישיון נהיגה ישראלי, רישיון נהיגה בינלאומי (מוציאים בחנויות ממסי) וכרטיס אשראי של הנהג.

טיפ - רצוי לקחת את המסמכים של נהג נוסף לגיבוי. הטיפ הזה הציל לי טיול באיטליה, כשהתברר במעמד לקיחת הרכב שהמסמכים של הנהג לא תקינים. מזל שהבאתי את הרישיון שלי לגיבוי ויכולתי לנהוג ברכב ולא היה צורך לשנות את תוכנית הטיול.


בגדים

ההמלצה הכי בסיסית היא סוודר או בגד חם להגנה מהמזגן המקפיא בטרמינל או במטוס.

טיפ של מקצוענים - הכניסו לתיק בגדי החלפה מינימליים - גרביים, תחתונים, חולצה. כבר קרה לי שאיחור היסטרי בטיסה הפגיש אותי עם המזוודה באיחור של יממה. טיפ משנה באותו עניין - מברשת שיניים ואריזה קטנה של משחת שיניים יתרמו לתחושה הטובה שלכם במקרים כאלו.


תקשורת

טלפון נייד, מטען ומתאם לחשמל (אם צריך) הם פריטי חובה שצריכים להיות במיקום נגיש בתיק. שימו לב שלא להכניס את הטלפון לתא חיצוני כדי שלא יפול או "יקבל רגליים". בנוסף - סים בינלאומי, אם בחרתם לקחת כזה.

טיפ - אם אתם מתכוונים להחליף את הסים בזמן הטיול (לסים בינלאומי או סים שתרכשו במקום הטיול) קחו סיכה קטנה (כמו סיכת ביטחון או סיכת תפירה) כדי לשלוף את הסים בקלות.


בידור לדרך

הורידו סדרות נטפליקס לצפיה אופליין, פלייליסט בספוטיפיי להאזנה באופליין, עיתון, ספר, חוברת תשבצים או סודוקו, כי לפעמים העניים צריכות הפסקה מהמסך.


נשנושים

גם אם אתם בונים על ארוחה בטרמינל או במטוס, יהיה נחמד למצוא בתיק נשנושים כמו אגוזים, תמר, שוקולד או כריך שיסגרו לכם את הפינה.

טיפ - זכרו שאסור להכניס נוזלים לטרמינל, כך שאם אתם לוקחים בקבוק מים ודאו שהוא רייק לפני שלב שיקוף התיקים. בטרמינל בנתב"ג יש קולרים של מים (בקרבת השרותים) מהם תוכלו למלא את הבקבוק במים.

מה עוד?

משקפי ראיה ומשקפי שמש, עט, פנקס, סיכת ביטחון וערכת תפירה וגם שקית זיפר שאפשר להכניס לתוכה את מיכלי הנוזלים שתקחו (תזכורת - הכמות המותרת לעלות למטוס היא עד 10 מיכלים של עד 100 מ"ל למיכל).


טיפ חשוב לגיבוי

התרגלנו שהחיים שלנו מתנהלים בסלולרי, שנמצא תמיד בשליפה בכיס האחורי או בקדמת התיק. לקראת הנסיעה אני ממליצה לגבות את השימוש בסלולרי באפשרויות נוספות של שליפת מסמכים כדי שאם חלילה תיגמר הסוללה / האפליקציה תצא למנוחה ותסרב להיפתח או במקרה שתאבדו את הטלפון, עדיין יהיו לכם כל מסמכי הנסיעה הדרושים. ההמלצה הזו תקפה לכל המסמכים שאתם צריכים - דרכון, כרטיסי טיסה, הזמנות למלונות ואוצר לרכב שכור.

את הגיבוי יש לעשות בדרכים הבאות -

א. בהדפסה של המסמכים. הכינו תיקייה מסודרת וזמינה לשליפה שתהיה בתיק העליה למטוס ותכלול העתקים של כל המסמכים.

ב. אם אתם נוסעים עם אדם נוסף - שלחו את המסמכים לטלפון הנייד שלו, במקרה שהטלפון שלכם לא ישתף פעולה שלפו את המסמכים מהנייד השני.


מה אתם אורזים בתיק העליה למטוס? יש פריטים שלא הוזכרו בפוסט? שטפו אותי בתגובות ברשימה שלכם וטיפים שאספתם מניסיון.


 

נהניתם לקרוא?

רוצים לקבל עדכונים למייל כשיעלה פוסט חדש?

נעים להכיר

דיוקן 2 - 71.jpg

ברוכים הבאים לבלוג שלי, הבית שלי לטיולים. כאן אני משתפת בידע שלי על עולם הטיולים.

 

אני גלית, מטיילת מקצועית חובבת אומנות ומכורה לקפה. 

אני יועצת טיולים ומתכננת טיולים באירופה למשפחות וזוגות, בונה טיול מותאם אישית לאנשים שאוהבים לטייל, לחוות ולבלות. 

מידע נוסף על טיולים באירופה, מקומות, טיפים והמלצות תמצאו באתר ובבלוג.
 

אם אתם מתכוונים לטייל באירופה לבד, בזוג או עם המשפחה ולא יודעים מאיפה להתחיל הגעתם למקום המתאים. דברו איתי וביחד נבנה תוכנית טיול מותאמת אישית שתתאים לכם ולמה שאתם אוהבים.

פוסטים נוספים בבלוגטיול

bottom of page