top of page
  • תמונת הסופר/תהחופש לטייל

מדריך מידע וטיפים לטיול בברצלונה - חלק א'

עודכן: 4 באוק׳ 2022

מדריך טיולים וטיפים לברצלונה, עיר עם וויב של מסיבת רחוב גדולה. אוכל משובח, בניינים מסקרנים והמוני אנשים שמחים ברחובות באווירה של חופש מסמנים את ברצלונה כיעד מושלם לסופ"ש קצר או שבוע ארוך של טיול.

עבודת פסיפס צבעונית
טביעת האצבע של גאודי מפוזרת בעיר

ברצלונה נמצאת בצפון ספרד, במחוז קטלוניה. קטלוניה היתה בעבר אוטונומיה עצמאית אך לפני כ - 300 שנה אחרי קרבות קשים הפכה להיות חלק מספרד. חלק מאנשי קטלוניה עדיין לא התייאשו והם ממשיכים להיאבק להחזרת העצמאות לקטלוניה ושחרורה מספרד. הממשל הוא ספרדי אבל השפה, התרבות והאוכל הם לגמרי קטלונים. טיול בברצלונה יכול להתאים לכולם - לזוגות שמחפשים שקט ורומנטיקה, לצעירים שמחפשים ים, מסיבות ופאבים, לאנשי הכדורגל, לחובבי אומנות והיסטוריה ולמשפחות עם ילדים.



כמה עובדות על ברצלונה

מטבע: יורו, ניתן להשתמש בכרטיס אשראי כמעט בכל המקומות.

עיר בירה: ברצלונה היא עיר הבירה של מחוז קטלוניה ובה נמצאים בנוסף לרשות המקומית גם הרשויות של קטלוניה.

שפה: בברצלונה דוברים ספרדית וקטלונית ובכל מקום רשמי יופיע הטקסט בשתי השפות. המקומיים דוברי אנגלית טובה ואפשר להסתדר בקלות באנגלית.

מספר תושבים: ברצלונה היא העיר השניה בגודלה בספרד וחיים בה כ - 1.7 מיליון אנשים (לפי הערכות לשנת 2016)

חשמל: מתח החשמל בספרד הוא 220 וולט, כמו בישראל. תקעי החשמל הם של שני פינים, כך שלרוב המטענים לא תצטרכו מתאם אלא אם המטען שלכם הוא של שלושה פינים (כמו במחשבים ניידים).



איך מגיעים אל ברצלונה?

אנשים מצטלמים בשדה תעופה ליד מטוס חונה
טיסות ישירות לברצלונה במחירים נמוכים

שדה התעופה הבינלאומי של ברצלונה נקרא El Prat. חברות התעופה אל על וארקיע הישראליות וחברות הלואו קוסט AIR EUROPE ו - VUELING הספרדיות מוציאות טיסות ישירות מישראל לברצלונה.

אני טסתי עם חברת AIR EUROPE, שטסתי איתה השנה גם למדריד. חווית הטיסה נעימה מאוד, מטוס חדש ונוח שהכיסאות שלו אפילו יכולים להישען אחורנית דבר ששידרג לי לגמרי את חווית השינה בטיסה (עובדה משמעותית כשיש טיסת לילה שלאחריה יום של טיול) הטיסה נחתה בטרמינל 1 ותוך זמן קצר מצאנו את עצמנו מחוץ לטרמינל בדרכנו אל העיר.


ההגעה משדה התעופה אל העיר ברצלונה

שדה התעופה של ברצלונה נמצא במרחק של 16 ק"מ מהעיר. את המעבר אל העיר אפשר לעשות בכמה דרכים


הדרך הפשוטה - אוטובוס Aerobus

אוטובוס איירבוס יוצא מטרמינל 1 ומטרמינל 2 ומגיע אל כיכר קטלוניה שבמרכז העיר. תחנת האוטובוס נמצאת ממש מחוץ לטרמינל (משמאל לדלת היציאה). מחיר הנסיעה 5.90 יורו לאדם וכרטיסים אפשר לקנות במזומן אצל הנהג או באשראי במכונה הנמצאת בסמוך לתחנה. באוטובוס יש סידור מתאים לאחסון מזוודות, הנסיעה נוחה ונעימה ותדירות האוטובוס גבוהה. מכיכר קטלוניה אפשר לקחת תחבורה ציבורית עד המלון או ללכת ברגל, אם המלון שלכם באזור.

פרטים נוספים על Aerobus תמצאו כאן.


הדרך הזולה - רכבת

נסיעה ברכבת של חברת renfe משדה התעופה אל העיר עולה יורו אחד בלבד . הרכבת חדישה ונוחה, יש מקום להניח את המזוודות ולשבת בצורה מרווחת (אפילו יותר מאשר נסיעה באוטובוס). אין צורך לקנות כרטיסים מראש. בכניסה לתחנה קופת כרטיסים בה תוכלו לקנות את הכרטיס ולבדוק מתי יוצאת הרכבת הבאה.


שלט מידע על תחנות הרכבת בעיר ברצלונה
רכבת משדה התעופה ברצלונה אל העיר עוצרת בשתי תחנות
שלט מידע על מחירי כרטיסי הנסיעה ברכבת משדה התעופה אל העיר
זמני הרכבת ומחירי כרטיסי הנסיעה משדה התעופה אל העיר

תחנת הרכבת נמצאת בטרמינל 2, בעוד שהטיסות מישראל נוחתות בטרמינל 1. כדי לעבור בין הטרמינלים נוסעים כמה דקות בשאטל חינמי. השאטל נמצא מחוץ לדלת הטרמינל (מצד ימין) . בטרמינל 2 יש להיכנס לתוך הטרמינל וללכת בעקבות החיצים שעל הרצפה. הם יכוונו אתכם לקומה הראשונה ומשם דרך מסדרון שייקח אתכם ישר אל תחנת הרכבת. הדרך מאוד פשוטה וברורה ואי אפשר להתבלבל.


כיווני דרך על ריצפת הטרמינל
סימונים על הריצפה יובילו אתכם אל השאטל החינמי שבין הטרמינלים
מעבר עילי מקורה בין הטרמינל לתחנת הרכבת
מעבר מקורה מוליך מטרמינל 2 אל תחנת הרכבת

כרטיס T-10 הוא כרטיס נסיעה בתחבורה לעשר נסיעות שמחירו 10.20 יורו ניתן להשתמש בו בנסיעה ברכבת אל העיר. את יתרת הכרטיס תנצלו במהלך הטיול שלכם כאשר תסעו במטרו או באוטובוסים ברחבי העיר. הכרטיס אינו כרטיס אישי ותוכלו להשתמש בו עבור כמה אנשים. אם תקנו כרטיס רכבת רגיל למרכז העיר תשלמו 4.20 יורו.

הרכבת תיקח אתכם אל תחנת Estacio Sants או אל תחנת França Station, משם תוכלו להמשיך עם המטרו אל המלון.



הדרך המפנקת - מונית

אם לא מתאים לכם להתנייד אם המזוודות בתחבורה ציבורית תמיד יש את האפשרות לקחת מונית. ביציאה מהטרמינל ממתינות מוניות לנסיעה ישירה משדה התעופה אל המלון שלכם.

מוניות צהובות - שחורות ביציאה מהטרמינל
מוניות צהובות - שחורות ביציאה מהטרמינל

איך זזים בברצלונה

למרות שברצלונה היא עיר גדולה, מרכז העיר המתוייר מתפרס על שטח לא גדול וסביר להניח שאת חלקו לפחות תכירו דרך הרגליים. כדי להגיע מאזור לאזור תוכלו להשתמש בתחבורה הציבורית המעולה של ברצלונה הכוללת את המטרו, אוטובוסים ורכבת.


המטרו של ברצלונה

קל ונוח מאוד להשתמש במטרו, התחנות גדולות ונקיות, הרכבות חדשות ומרווחות ומרגישים בהם מאוד בטוח גם בשעות הלילה. ההגעה ממקום למקום בעזרת המטרו זולה ומהירה ומייעלת מאוד את הטיול בעיר. אם הגעתם לעיר לכמה ימים רכשו את הכרטיס T-10, כרטיסיה של 10 נסיעות אותה רוכשים במכונות בכניסה לתחנות. הכרטיסייה לא אישית ואפשר להשתמש בה לכמה אנשים. אפשר גם לרכוש כרטיס לנסיעה בודדת בעלות של 2.2 יורו. בכניסה למטרו או האוטובוס יש להעביר את הכרטיס במכונה לתיקוף הנסיעה. אם אתם מטיילים עם המשפחה שימו לב - ילדים מתחת לגיל 4 נוסעים חינם.

מידע נוסף על התחבורה הציבורית תמצאו כאן.


מכונה לרכישת כרטיסים בכניסה למטרו
מכונת הכרטיסים בכניסה למטרו
צג התקדמות הנסיעה במטרו
עקבו אחרי התקדמות הנסיעה במטרו ולא תפספסו את תחנת הירידה

ברצלונה במונית

אם אתם מאנשי המוניות הורידו את אחת האפליקציות MyTaxi או Cabify להזמנה קלה ונוחה של מונית. מידע על תעריפי הנסיעה במוניות תמצאו כאן.


ברצלונה על אופניים

ברצלונה היא עיר ידידותית מאוד לאופניים. שבילי אופניים מקבלים שם מקום של כבוד לצד המדרכות והכבישים. מרכז העיר ברצלונה שטוח ונוח מאוד להתנייד עם אופניים. עמדות אופניים של חברת bicing פזורים ברחבי העיר אך השימוש בהם הוא לתושבים המקומיים בלבד. תיירים יכולים לשכור אופניים מאחת מחנויות ההשכרה הרבות הנמצאות באזורי התיירות.


אוטובוס Hop-on Hop-off במרכז ברצלונה

אוטובוס תיירים נוסע ברחובות העיר ברצלונה
לתצפת על העיר מגבוה בנסיעה בין האתרים בעיר

הדרך הנוחה ביותר לראות את העיר היא בעזרת אוטובוס תיירים, במיוחד אם הגעתם אל העיר לזמן קצר, אתם מטיילים עם ילדים או אנשים שמתקשים בהליכה או סתם בא לכם להתפנק ולראות את העיר מלמעלה. האוטובוס נוסע דרך אתרי התיירות המרכזיים של העיר ועוצר ליד כל אחד מהם. תוכלו לרדת בכל אחת מהתחנות, לטייל באתר ולהמשיך בנסיעה אל האתר הבא. הכי כייף לשבת בקומה למעלה ולהשקיף על העיר תוך כדי נסיעה והאזנה למדריך אודיו. שלושה מסלולים מוצעים לבחירה - המסלול הכחול שעובר בכל אתרי החובה של העיר, המסלול האדום שעובר באתרים נוספים שכדאי לראות בעיר והמסלול הירוק שפועל בתקופת הקיץ ועובר בדרך הים והחופים.

לרכישת כרטיס לאוטובוס כנסו לכאן.


 

נהניתם לקרוא?

רוצים עדכונים למייל כשיעלה פוסט חדש? זה המקום להירשם


נעים להכיר

דיוקן 2 - 71.jpg

ברוכים הבאים לבלוג שלי, הבית שלי לטיולים. כאן אני משתפת בידע שלי על עולם הטיולים.

 

אני גלית, מטיילת מקצועית חובבת אומנות ומכורה לקפה. 

אני יועצת טיולים ומתכננת טיולים באירופה למשפחות וזוגות, בונה טיול מותאם אישית לאנשים שאוהבים לטייל, לחוות ולבלות. 

מידע נוסף על טיולים באירופה, מקומות, טיפים והמלצות תמצאו באתר ובבלוג.
 

אם אתם מתכוונים לטייל באירופה לבד, בזוג או עם המשפחה ולא יודעים מאיפה להתחיל הגעתם למקום המתאים. דברו איתי וביחד נבנה תוכנית טיול מותאמת אישית שתתאים לכם ולמה שאתם אוהבים.

פוסטים נוספים בבלוגטיול

bottom of page