top of page
  • תמונת הסופר/תהחופש לטייל

חופשת קיץ בגליל המערבי

עודכן: 3 באוק׳ 2022

הגליל המערבי הוא שילוב של מים והרים - ים וחופים ולצידם רכסים ויערות, שילוב שמקפל בתוכו המון מקומות מעניינים. המלצות לטיולים באזור הגליל המערבי.


מבנה מחופה אבן מקושט בצמחים
סימטאות ציוריות בכפר מעיליא

בסתם יום של חול בתחילת הקיץ, בתפר שבין הסגר לחופש הגדול, נסעתי לכמה ימים של טיול ושקט בגליל המערבי. אחרי תקופה ארוכה של סגר הדבר שהכי רציתי היה מרחבים, טבע וים. ואם אפשר שיהיה עם בריזה נעימה. בכל זאת, יולי בישראל.


לינה קרוב לטבע בקיבוץ איילון


מלון מטיילים קיבוץ איילון

מקום הלינה הוזמן בקיבוץ איילון, במלון המטיילים. מלון מטיילים איילון דומה למה שאנחנו מכירים כאירוח כפרי בקיבוצים רק קצת יותר מעוצב וממותג. החדרים ברובם במבנה חד קומתי בהם חלל לינה, מטבחון וחדר רחצה. במקום כמה סוגי חדרים המתאימים לזוגות או משפחות עם ילדים. החדר הוא בסיסי ונעים ובמטבחון קומקום חשמלי ומקרר קטן. בימים רגילים פועל חדר אוכל בו מוגשת ארוחת בוקר (שהוחלפה ברוח התקופה לארוחה ארוזה שנלקחה לחדר) ובחצר מפוזרים מתחמי ישיבה ומנוחה.

המקום מיועד למטיילים שמבלים את שעות היום בטיול בחוץ וחוזרים בערב למיטה נקייה ומקלחת. כמו בכל פעם שבוחרים מקום לינה חשוב לעשות בדיקה מקדימה ברשת, להתרשם מהתמונות ולוודא שאופי המקום מתאים לצורך של האורחים ולציפיות שלהם. ההתרשמות שלי היתה שלצרכים בסיסיים המקום מתאים בהחלט, אך היה נחמד יותר למצוא בחדר אבזור קצת יותר ממינימאלי (כמו כורסה, כוסות מים ופותחן ליין) וארוחת בוקר טרייה שתעמוד בסטנדרטים שהובטחו באתר האינטרנט ותתאים להגדרת המקום כמלון.

רשת מלונות מטיילים נמצאת בגליל בקיבוצים איילון, גשר הזיו, מלכיה ודן, בווילג', קרוב לקיבוץ שדה נחמיה ובמטולה.

אתר האינטרנט: https://www.travelhotels.co.il



אפשרויות לינה נוספות באזור -


צימרים ובתי אירוח

יש המון צימרים ברמות שונות בכל יישובי הסביבה. בקיץ לפני שנה התארחנו חבורה של שלוש משפחות בוילה האחוזה בטבע - וילת אירוח במושב גורן שנמצאת ממש בסוף המושב ומשקיפה על כל הנוף מסביב. השהייה במתחם אחד שהרגיש כמו בית לסופשבוע התאימה לנו מאוד ואפשרה לנו להיות ביחד, לבשל ארוחה משותפת ולרבוץ באחת מפינות הישיבה במקום. החלל הפנימי והחיצוני גדול ומרווח וכולל בריכת שחיה וחצר ענקית.

דף פיסבוק: האחוזה בטבע


ארוח כפרי בקיבוץ שומרת

החדרים של שומרת "נזיריים" וקיבוציים ומתאימים ללינת ליילה לפני או אחרי טיול באזור. מבני החדרים מוקפים במדשאות ומפוזרים בהם ערסלים ופינות פיקנייק. המקום מומלץ מאוד למשפחות עם ילדים וחבורות של משפחות המטיילות ביחד.

כתובת: קיבוץ שמרת


חניון לילה בפארק גורן

אזהרת מסע - אפשרות זו מומלצת לאמיצים בלבד, כאלו עם פז"ם משמעותי בצופים ובטיולים.

חניון לילה הוא אזור מוסדר ללינה בפארק בו מותר להקים אוהלים ולשהות ללינת לילה. במקום יש ברז מים ושירותים והמון טבע. הזיכרון שנשאר לי מלינת הלילה בפארק זה החושך הטוטאלי של הליילה. טיפת האור היחידה הגיעה מפנס הראש. וזהו. אם אתם מטיילים בחבורה ואתם מחפשים חווית אקסטרים זולה -

המקום יכול להתאים לכם.

קרן קיימת לישראל הכשירה חניוני לילה דומים במקומות שונים בארץ. את הרשימה המלאה תמצאו באתר של קק"ל.

שלט המפנה לחניית לילה בפארק גורן
חניון ללינת ליילה בפארק גורן

 

ארוחת בוקר גלילית

הגליל המערבי מתגאה בתוצרת חקלאית טרייה ואיכותית. הקרבה אל הטבע ומקומות הגידול ואנשים מוכשרים עם יצר יזמות יצרו מקומות מיוחדים, כמה מהם בדקתי וחזרתי להמליץ. שמתי לב ששעות הפתיחה ברוב המקומות הם עד שעות הצהריים (מלבד במועדון ארוחת הבוקר, הפעיל גם בשעות הערב). בדקו את שעות הפתיחה ושעות העבודה של המטבח, לפני שאתם נוסעים במיוחד למקום.


מועדון ארוחת הבוקר, שבי ציון

קפה ראשון בבית ועולים צפונה. אחרי כשעה וחצי של נסיעה הגענו לשבי ציון, אל מועדון ארוחת הבוקר. בבוקר של יום חול המקום היה מלא במבקרים, שהרגישו כמו בבית. לפי הוייב של המקום והשאלות ששאלו אותנו נראה שזה מקום של מקומיים, אנשים שגרים באזור ומגיעים לקפה כמקום מפגש קבוע.

המקום מציע מבחר גדול של ארוחת בוקר, סטנדרטיות ומיוחדות, טבעוניות או עשירות בגבינות וביצים. הזמנו בוקר חסקובו - מאפה בצק עלים במילוי גבינת ריקוטה פרסקה ומנצ׳גו ובוקר בחורש - ביצי עין על מצע פטריות, תרד ובצל שהיו מעולים. בחצר שמאחורי המסעדה שולחנות מפוזרים מתחת לעצים, יש בריזה נעימה ואפילו פינת משחקים לילדים.

כתובת: מושב שבי ציון


מנה של ארוחת בוקר - מאפה גבינות, ביצה וסלט
ארוחת בוקר גלילית מושקעת במועדון ארוחת הבוקר

בסביבה הקרובה

במרחק הליכה קצר מבית הקפה נמצא חוף הים של שבי ציון. חוף רחצה ציבורי מוסדר עם גדר ומציל שמתחבא בסוף הכביש הראשי של היישוב. בחוף יש שובר גלים היוצר בריכה נעימה המתאימה לרחצה של ילדים, שרותי הצלה, מלתחות בבית קפה.


אלטו, קיבוץ שומרת

מחלבת הגבינות אלטו היא מחלבת בוטיק לגבינות מחלב עיזים שנולדה ופועלת בקיבוץ שמרת. המחלבה מייצרת גבינות קשות ורכות, יוגורט מחלב עיזים בחמיצות נמוכה, המתאימה לטעם הישראלי ואפילו גלידה דלת שומן המבוססת על יוגורט עיזים.

בית הקפה אלטו מגיש ארוחות בוקר המבוססות על התוצרת המקומית באווירה קיבוצית נעימה ורגועה, בתוך המבנה היפה של בית הקפה ובמרפסת בחוץ. המרחבים הפתוחים שסביב בית הקפה יספקו תעסוקה לילדים, בזמן שהמבוגרים נחים מתחת לעץ.

חנות המפעל של אלטו פועלת בתוך בית הקפה ונמכרים בה, לצד הגבינות והיוגורט, מוצרים גליליים נוספים כמו שמן זית, יין ולחמים.

אלטו הוא מקום מומלץ להצטיידות לפיקניק להמשך הטיול או לקנות גבינות טריות הביתה, בדרך חזרה.

כתובת: קיבוץ שמרת

אתר אינטרנט: http://altodairy.co.il/


מיקה, קיבוץ איילון

שילוט בית הקפה על רקע השולחנות במרפסת
בית קפה מיקה בקיבוץ איילון

בית קפה ומאפייה הנמצא בקיבוץ איילון בו מוגשים ארוחות בוקר קלות וקישים לצד קפה ומאפים טריים במרפסת הגדולה של בית הקפה. הגענו למקום בשעה מאוחרת, כשהמטבח כבר היה סגור והסתפקנו בקופסת עוגיות אלפחורס טעימות.

כתובת: קיבוץ איילון


בית קפה טראפלס, מושב מנות

בית קפה משפחתי, כמעט סודי שמרגיש קצת כמו להתארח אצל השכנים ממול. בפעם הקודמת היינו במקום בבוקר יום שישי לארוחת בוקר משובחת. הפעם הגענו בשעות הצהריים המאוחרות וקצת התאכזבנו לגלות שהמטבח כבר סגור. התנחמנו בקפה ובעוגיות שקדים מעולות שהיו העוגיות הכי טובות באזור.

כתובת: מצפה מנות 48


 

מסלולי טיול למשפחות בגליל המערבי


הטבע העשיר של הגליל המערבי שופע במסלולי טיול ברמות קושי שונות, המתאימים גם למטיבי לכת וגם לטיולי משפחות.


פארק גורן

מבצר עתיק בלב היער
תצפית על מבצר המונפור מפארק גורן

פארק גורן נמצא על מצוק ליד קיבוץ איילון, על הגדה הצפונית של נחל כזיב.

בפארק מתחמי פיקניק מסודרים הכוללים שולחנות, ברז מים ושרותים. המיקום הגבוה של הפארק ומתחמי הפיקניק הרבים המפוזרים מתחת לעצים הופכים את הפארק למקום מושלם לטיול או פיקניק.

מהפארק יש תצפית על מבצר מונפור, שנבנה במאה ה - 12 על צלע הר בגדה הדרומית של נחל כזיב. מסלול הליכה למיטבי לכת מוביל מהתצפית אל המבצר.

בסמוך לתצפית נמצא אמפיתאטרון עתיק פתוח המשקיף אל הנוף. אם מישהו מחפש מקום מיוחד לארוע מיוחד, ממליצה לבדוק את המקום.

מפת הפארק נמצאת כאן. מידע נוסף על הפארק באתר של קק"ל.


בסביבה הקרובה

בית בד ויקב במושב גורן (פרוט בהמשך הפוסט).


פארק אדמית

פארק אדמית נמצא בגליל המערבי, ליד הישוב שלומי. היער נשתל בשנות החמישים של המאה הקודמת על ידי הקרן הקיימת לישראל, שאחרי עשרות שנים של הזנחה הפכה את היער לפארק מותאם למטיילים, במקום הוכשרו מסלולי הליכה ונבנו מתחמי פיקניק מסודרים.

מהפארק שנמצא בגובה של 400 מטרים מעל פני הים יש תצפית נהדרת על הסביבה ובריזה נעימה, שחיונית מאוד בימי הקיץ החמים. מפת פארק אדמית נמצאת כאן.


איך מגיעים?

נוסעים על כביש 899 משלומי לכיוון מזרח, פונים שמאלה לכיוון קיבוץ אדמית. לפני הכניסה לקיבוץ פונים ימינה בדרך עפר לפי השילוט לחורבת אדמית ומערת קשת. עוברים את חורבת אדמית וחונים בחניון אדמית.


בפארק שני מסלולי הליכה -


מסלול הבוסתנים

מסלול הליכה קל שחוצה את הפארק, המתחיל באנדרטה לזכרם של אלדד רגב ואודי גולדווסר, עובר דרך עצי הבוסתן ומגיע אל המצפור המשקיף על הגבול בין ישראל ללבנון. בהמשך הדרך עוברת בחורבת אדמית, שרידי ישוב מהתקופה הביזנטית, וממשיכה בירידה אל החניון.


מערת קשת

איזו תמונה עולה לכם כשאתם חושבים על מערה?

אני מנחשת שתחשבו על מקום סגור, צר וחשוך. לפני שאתם מפתחים קלסטרופוביה חשוב שתדעו שמה שתמצאו במקום היא קשת גדולה מעל מצוק, מה שנשאר מהמערה אחרי שתקרתה התמוטטה.

מסלול מערת קשת הוא מסלול קצר שאורכו כקילומטר (הלוך - חזור) וקל מאוד, המונגש לעגלות ילדים וכסאות גלגלים ולכן מתאים לטיול גם עם ילדים ואנשים מבוגרים המתקשים בהליכה. המסלול חשוף לשמש ולכן עדיף להגיע למקום בשעות הבוקר המוקדמות או בשעות אחר הצהריים, ואם אפשר לתזמן שעה מושלמת תגיעו קצת לפני השקיעה.

ההגעה אל המערה היא בשביל הליכה קצר (המסומן בסימן שבילים ירוק) המוביל מחניון אדמית. אחרי שתיהנו מהנוף תוכלו לחזור לחניון באותה הדרך שהגעתם או ללכת על שפת המצוק לכיוון מזרח לפי סימון שבילים אדום. אחרי כ - 200 מטרים תגיעו אל נקודת תצפית הנקראת על שם אמיר מיטל ז"ל, מג"ד גולני שנהרג בלבנון. שביל המסומן בסימן שבילים כחול יחזיר אתכם אל החניון.



עין חרדלית


עין חרדלית הוא אחד המסלולים הפופולאריים ביותר באזור, ובצדק.

במסלול יש כל מה שצריך לטיול קיץ - הליכה במים, מסלול מוצל (באופן חלקי), המסלול קצר ומתאים להליכה קלה עם ילדים והכניסה פתוחה לכולם ללא עלות.

עכשיו ברור גם מה החסרונות של המקום - בסופי שבוע במקום יש עומס של מטיילים, פחות מומלץ, גם בימים נטולי קורונה. בנוסף - מגרש החניה לא גדול במיוחד ויכולה להיות מצוקת חניה בזמני עומס.

ההמלצה שלי היא להגיע באמצע השבוע במידת האפשר. בקיץ כשהשמש שוקעת בשעה מאוחרת אפשר להגיע למקום גם בשעות אחר הצהריים, שאני מנחשת שיהיו פחות עמוסות משעות הבוקר.


איך מגיעים?

נוסעים על כביש 70 מצומת כברי לכיוון שלומי, בקטע הדרך שבין מנות לעבדון מצד ימין מופיע סימון שבילים ירוק המפנה אל נחל כזיב, עין חרדלית. אחרי נסיעה של קילומטר בכביש משובש מגיעים אל תחנת שאיבה של מקורות, לידה נמצא מגרש החניה. כתובת לוויז - חניון עין חרדלית, עבדון.


המסלול עובר בתוך ערוץ המים, בהליכה קלה ונעימה בין צמחיה טבעית ודגיגונים. הביאו אתכם נעלים המתאימות להליכה במים ובגדים שאפשר להרטיב. במהלך המסלול שתי בריכות שכשוך, אחת נמוכה (כ - 50 ס"מ) והשנייה קצת יותר עמוקה.

הגירסה היבשה למסלול היא צעידה על שביל הכורכר הנמצא בסמוך למים, עם גיחות קצרות להתרעננות (כדי להגיע אל השביל עקפו את תחנת השאיבה).

בסביבה הקרובה

בית קפה טרפלס בישוב מנות. המלצה שלי - עברו בבית הקפה והצטיידו בעוגות או עוגיות שמיוצרות במקום.

יער חניתה

חניתה הוא קיבוץ שהוקם בשנת 1938, אחד מישובי מבצע "חומה ומגדל", שהיה רצף של מבצעים בהם בלילה אחד הונחו בשטח מגדל שמירה מוקף בחומה, שהיו בסיס להקמת ישוב יהודי חדש בארץ ישראל. במקום בו הוצב המגדל ההיסטורי של חניתה בנתה הקרן הקיימת לישראל מגדל וחומה המשחזרים את המבנים ההיסטוריים. המבקרים מוזמנים לטפס על המגדל, להנות מהנוף ולהרגיש חלוצים לרגע.


מגדל שמירה משוחזר ביער חניתה
שחזור מגדל השמירה ביער חניתה

המגדל המשוחזר נמצא בחניון חומה ומגדל, ובסמוך אליו שני מתחמי פיקניק ומתקני משחקים לילדים.

מחניון חומה ומגדל מתחיל מסלול שביל הבאר, מסלול טיול קל המתאים לטיול משפחות ומבוגרים המחפשים טיול טבע קצר.


מסלול שביל הבאר

מסלול הליכה מעגלי שאורכו 2 ק"מ, בדרגת קושי קלה המתאימה גם לילדים צעירים. המסלול מוצל ברובו הגדול ומתאים גם לחודשי הקיץ. למרות שחלקו הגדול של המסלול עובר בערוץ נחל, לא צפויים להיות בו מיים (אלא אם כן אתם מטיילים בעונת הגשמים).

תחילתו של המסלול (המסומן בסימן שבילים בצבע ירוק) בחלק הצפון מערבי של חניון חומה ומגדל, בשביל היורד לכיוון מערב ופונה צפונה בצומת השבילים שליד הברושים. השביל חוצה את הדרך הסלולה וממשיך בתוך היער. מבנה הבטון שנמצא מצד שמאל הוא באר המים הישנה ששימשה את המתיישבים הראשונים של חניתה (ומכאן שמו של המסלול).

הדרך ממשיכה בערוץ הנחל המוצל ולפני שהנחל יוצא מהיער, מסלול השביל פונה ימינה בעליה מתונה וחוזר אל חניון חומה ומגדל.


מפת יער חניתה נמצאת כאן. מסלול שביל הבאר מופיע במרכז המפה.


מפת יער חניתה
מפת יער חניתה

בסביבה הקרובה

בקיבוץ חניתה נמצא מוזיאון חניתה, המספר את הסיפור ההיסטורי של ההתיישבות במקום. רכישת הכרטיסים למוזאון מתבצעת באתר האינטרנט ליום ושעה שנקבעו מראש.

אתר המוזיאון: http://museumhanita.blogspot.com/


גן דוידזון בקיבוץ איילון

פסל בגן דוידסון
פסל בגן דוידזון

אי אפשר להיות בקיבוץ איילון מבלי לבקר בגן דוידזון, פרויקט מיוחד של רות ומאיר דוידזון, ממקימי קיבוץ איילון. בגן מפוזרים פסלי פסיפס ומוזיאקה שנוצרו במשך 50 שנה על ידי מאיר דוידזון.

הבית, סביבו נמצא הגן, הוא בית קיבוצי טיפוסי לתחילת ההתיישבות הקיבוצית המשמש היום גלריה ליצירות הפסיפס.

הגן פתוח לביקורים של בודדים ומשפחות, שמוזמנים לתרום לתחזוקת הגן כאות תודה על הביקור במקום.

סיור מודרך לקבוצות בגן ובגלריה יעשה בתאום מראש ובתשלום סימלי. פרטים נוספים באתר האינטרנט.

כתובת: קיבוץ איילון

אתר אינטרנט: https://gandavidson.co.il


 

יזמות חקלאית עסקית בגליל המערבי

פגשתי שלושה יזמים שלקחו את היצירתיות שלהם ואת חומרי הגלם הטריים שבאזור והפכו אותם לעסק. כל אחת מהיוזמות מעניינת ומחברת לאנשים המיוחדים הגרים בגליל ולתוצרת המקומית.


עידן הפרי, מושב בצת

פרות מיובשים
ממתקים מהטבע בעידן הפרי

"אתם חייבים לבקר בעידן הפרי בבצת, תאהבו את המקום המיוחד הזה" המליץ לי חבר שמבין בתיירות גלילית ויודע שאני מחפשת מקומות מיוחדים. נסעתי להכיר את עידן ולהבין מה הקסם של המקום, והתאהבתי. הגענו למקום לפי הכוונה פשוטה של הוויז, נכנסנו לחניה לפי השילוט, עברו בין עצי האבוקדו והגענו למרכז המבקרים, שהוא גם חנות וגם החלק הקדמי של חדר הייצור.

עידן קיבלה אותנו בחיוך ובסבלנות רבה סיפרה על המקום ותהליך העבודה ונתנה לנו לטעום מכל טוב - פירות מיובשים, ג'ינגר מצופה בקקאו, לדר ואפילו סושי פירות מפתיע.


עידן התחילה את דרכה המקצועית כמהנדסת מזון בחברות תעשייתיות גדולות. כמה שנים אחר כך , כשהחליטה לשנות עיסוק היא הסתכלה סביבה בתוך הקן המשפחתי שלה ובסביבת החברים וראתה חקלאים מגדלי פירות, במושב בצת בו היא גרה.

למידה והתנסות הביאו אותה לפיתוח טכניקות טבעיות לייבוש פירות, כך שישמרו על תכונותיהם הבריאותיים ולא יכילו סוכר או תוספות כימיות ויהיו טבעיים לגמרי.

בחדר הייצור הפירות הטריים שנקטפים מהמטעים בסביבה הופכים לפירות מיובשים, לדר, חליטות לתה, ריבות וחטיפי אנרגיה.

במקום מתקיימים סיורים וסדנאות בעקבות התהליך שעובר הפרי מהעץ ועד הפיכתו לפרי מיובש. הסיור חוויתי ומתאים לילדים ומבוגרים. בסדנאות מתנסים המבקרים בהכנת מעמים שונים מהפירות.

הפעילות בתאום מראש.

כתובת: עידן הפרי, מושב בצת



בית בד וייקב, מושב גורן


נתקלתי בפרסום על בית בד בגורן והסתקרנתי. התקשרתי למספר הטלפון שהופיע בפרסום וקיבלתי הנחיות הגעה מדוייקות. כמה דקות נסיעה מפארק גורן הגענו אל מבנה תעשייה ארוך שבקצה שלו נמצאת הממלכה של יעקב, המקום בו הוא מייצר שמן זית איכותי ויינות אדומים מהיבול הגדל באזור. שמענו הסברים על המקום ותהליך יצור השמן, טעמנו סוגים שונים של שמן איכותי מעולה ובחרנו שמן מזן פישולין, שמן בעל חריפות עדינה שמתאים גם לסלט וגם לטיגון.

יעקב פנחסיאן מחובר לחקלאות מהילדות, מהתקופה בה עבד במסיק הזיתים באזור עמק בית שאן, שם גדל ומהלימודים בבית הספר החקלאי כדורי. בית הבד והייקב שלידו שהקים במושב גורן הם הבייבי שלו, מפעל של איש אחד שמייצר את השמן והיין בעצמו באהבה גדולה. גאוותו הגדולה היא על שמן הזית שזכה בכמה פרסים בתחרויות בינלאומיות.

חדר הייצור פתוח למבקרים, בודדים וקבוצות לאורך כל השנה. המבקרים מקבלים הסבר על שמן הזית ותהליך הפקתו ומקבלים טעימות מהשמן. אם מגיעים בעונת המסיק, בסוף חודש אוקטובר, אפשר לראות את תהליך הפקת השמן בפעולה. במקום נמכרת התוצרת המקומית - שמן זית תורק מסוגים שונים, יין ומוצרים נוספים כמו מוצרי קוסמטיקה משמן זית, טחינה ודבש.

כתובת: אזור התעשייה גורן, על כביש 899, קילומטר מזרחית לפארק גורן



גלידה בוזה

גלידה בוזה - קרטון גלידה
גלידה גלילית טרייה - גלידה בוזה

גלידה בוזה (BOZA) היא גלידה טרייה המיוצרת מחומרי גלם טריים מהגליל.

למה בוזה? פרוש המילה בוזה בערבית הוא גלידה

מה הקשר לערבית? הגלידה נוצרה משיתוף פעולה של שני חברים - אדם זיו מקיבוץ סאסא ועלאא סוויטאת מתרשיחא.

כשנכנסים לגלידריה לא רואים ערמות צבעוניות של גלידה כמו בטיילת באילת. הגלידה של בוזה סגורה במייכלי נירוסטה מכוסים כדי לשמור על טמפרטורה קבועה והטריות של הגלידה.

הגלידה של בוזה מגיעה בטעמים מפתיעים כמו קרם בוזה, קשיופאה וסורבה בטעמים משתנים בהתאם לעונה.

בסניף בוזה בקיבוץ סאסא מתקיימות סדנאות המתאימות לילדים ומבוגרים - פעילות מרעננת וטעימה לגיוון הטיול (בהזמנה מראש).

לגלידת בוזה יש סניפים נוספים בצפון וגם שני סניפים בתל אביב. בתקופה האחרונה מסתובב בארץ האוטובוסבוזה שמביא את הגלידה המיוחדת ללקוחות. עקבו אחרי דף הפייסבוק שלהם למידע נוסף.

כתובת סניף תרשיחא: רח’ השוק 1

טיפ חניה - הגלידריה נמצאת בכיכר שבכניסה לישוב מצד ימין. מצד שמאל לכיכר חניה גדולה.



מחלבת עז הרים במעיליא

לוגו מחלבת עז הרים
מחלבת עז הרים

מרחוק ראיתי שלט גדול - מחלבת עז הרים, כמובן הלכתי לראות במה מדובר. הלכנו בעקבות הסימנים והגענו אל דלת סגורה, לא מסומנת, בקצה הבניין. נכנסנו אל חדרון קטן, הכי רחוק ממרכז מבקרים או חנות. בעל המקום קיבל אותנו בחיוך ובמגש של גבינות קשות ורכות לטעימה. כולן היו מעולות ועדינות בלי טעם דומיננטי של חלב עיזים.

הגבינות מיוצרות מחלב עיזים איכותי שמניב עדר העיזים הגדול של המשפחה. הכנת הגבינות והיוגורטים נעשית בשיטות מסורתיות, כמו שהאמא נהגה להכין בבית.

במחלבה מייצרים גבינות קשות, גבינה ערבית מלוחה וללא מלח, לבנה ויוגורט עיזים משובח.

יצאנו מהמחלבה מצוידים בגבינות וביוגורט והבנו שאנחנו בבעיה - איך שומרים על טמפרטורה מתאימה לגבינות כשמסתובבים בדרכים?

עצרנו בתחנת הדלק וקנינו שתי שקיות של קוביות קרח, שריפדו את הגבינות ושמרו עליהן קרות עד שהגענו הביתה בערב.

כתובת: אזור תעשייה מעיליא‏ (בחודשים הקרובים המחלבה צפויה לעבור דירה לכתובת אחרת בקרבת מקום, רצוי לברר כתובת מדוייקת לפני ההגעה)


בסביבה הקרובה


קפה VERO - קפה איטלקי במעיליא

קפה איטלקי
VERO קפה איטלקי טרי ב

חנות שהיא גן עדן לאוהבי הקפה. בחנות יש את כל מה שקשור לעולם הקפה לבתי עסק ולצרכנים ביתיים. אנחנו חיפשנו אספרסו ומצאנו עולם שלם. הסתובבנו בחנות כמו בתוך חנות ממתקים. מקינטות בגדלים שונים, ספלי קפה מכל הסוגים ומכונות קפה מבריקות שעושה חשק לקחת הביתה. אמנם לא פועל במקום בית קפה, אבל קיבלו אותנו בחיוך והסברים וגם כבדו אותנו באספרסו איכותי, שהסתיים כמובן ברכישה של פולי קפה איכותיים. את הקפה של VERO אפשר להשיג בחנויות קפה ברחבי הארץ או להזמין באתר שלהם ולקבל את הקפה במשלוח עד הבית.

כתובת: אזור תעשייה, מעיליא

אתר אhנטרנט: https://www.vero-cafe.co.il


יש עוד רשימה ארוכה של המלצות שנשארו מחוץ לפוסט -

  • אתר ראש הנקרה

  • הטיילת לאורך שמורת אכזיב

  • חוף הים בבצת ובאכזיב

  • גן לאומי אכזיב

  • בירה מלכה ביחיעם

חפשו מידע נוסף על הגליל המערבי באתר התיירות של עמותת התיירות גליל מערבי ובאתר של זמן גליל מערבי.


 

נהנhתם לקרוא? רוצים עדכונים למייל כשיעלה פוסט חדש?

נעים להכיר

דיוקן 2 - 71.jpg

ברוכים הבאים לבלוג שלי, הבית שלי לטיולים. כאן אני משתפת בידע שלי על עולם הטיולים.

 

אני גלית, מטיילת מקצועית חובבת אומנות ומכורה לקפה. 

אני יועצת טיולים ומתכננת טיולים באירופה למשפחות וזוגות, בונה טיול מותאם אישית לאנשים שאוהבים לטייל, לחוות ולבלות. 

מידע נוסף על טיולים באירופה, מקומות, טיפים והמלצות תמצאו באתר ובבלוג.
 

אם אתם מתכוונים לטייל באירופה לבד, בזוג או עם המשפחה ולא יודעים מאיפה להתחיל הגעתם למקום המתאים. דברו איתי וביחד נבנה תוכנית טיול מותאמת אישית שתתאים לכם ולמה שאתם אוהבים.

פוסטים נוספים בבלוגטיול

bottom of page