top of page
  • תמונת הסופר/תהחופש לטייל

מתנות מאתונה - 7 מיוחדים שכדאי להביא מאתונה

עודכן: 22 בפבר׳

למה כדאי לטוס לאתונה עם מזוודה? כדי למלא אותה בגודיז יוונים מיוחדים שתאספו במהלך הטיול בעיר. 7 המלצות למיוחדים שכדאי להביא מאתונה פלוס בונוס אלכוהולי בשביל האווירה.

דוכן חפצים בשוק
מתנות מאתונה - מזכרות ופיסות של אותנטיות יוונית

אספתי כמה המלצות לאוצרות מעניינים שמצאתי בעיר ששווה להביא הביתה כמתנות לעצמכם או לאחרים. בשביל זה תצטרכו לקחת אתכם מזוודה. אל תדאגו, תוכלו למלא אותה בקלות. אם בכל זאת הסתפקתם בטרולי, תוכלו לרכוש חלק מהמלצות בגרסה המוקטנת או לבחור את אלו שדורשים מעט נפח ומשקל.

 

1. סנדלים בעבודת יד בעיצוב יווני

חנות סנדלים וחגורות
סנדלי עור בעבודת יד

סנדלים תנ"כיות של פעם שהיו פופולאריות ושווה שיעשו קאמבק אפשר למצוא בשפע בשוק מונסטריאקי (Monastiraki) של אתונה. לכו ברחוב הראשי ותבחרו. אני קניתי לבנות שלי סנדלים יפיפיות במחיר של 20 יורו לזוג. אם אתם מחפשים משהו פחות גנארי חפשו את היצרנים המקומיים המכינים סנדלים בעיצוב מיוחד ובעבודת יד. סנדלים מיוחדות שכאלו מצאתי בחנות הסטודיו Kallipous Handmade‏. הסנדלים עשויים מעור וחומרים נוספים בעיצובים מקוריים ומיוצרים בעבודת יד בחלק האחורי של החנות בו נמצא הסטודיו.

כתובת: Agias Theklas 6, Athina 105 54


2. תכשיטים בעיצוב יווני ב Athens Protasis

שרשראות בתצוגה בחנות
תכשיטים צבעוניים ויפייפים בעיצוב יווני

חנות התכשיטים Athens Protasis מציגה תכשיטים בעיצוב יווני מקורי, שרשראות צבעוניות יפיפיות שאי אפשר שלא להתאהב בהן לצד עגילים וצמידים תואמים. המחירים הסבירים לא מקלים על ההחלטה במה לבחור. בעצם - בכזה מחיר אפשר גם וגם.

כתובת: Adrianou 136, Athina 105 58


3. ניחוחות של בוטיק

מוצרים על מדפים בחנות
מעדנים וניחוחות בחנות מלון הבוטיק ERGON

יש המון סיבות להגיע אל מלון ERGON -

  • המלון עצמו כמובן, מלון טרנדי מעוצב במרכז העניינים של אתונה.

  • המעדניה והמסעדה שנמצאים בקומת הכניסה של המלון ופתוחים לכולם (לא רק לאורחי המלון).

  • ארוחת הבראנץ המופלאה על גג המלון

  • גולת הכותרת לענייני המץנות הוא הרייח המיוחד של המלון הנמצא למכירה בחנות הנמצאת בקומת הקרקע. אני ממליצה במיוחד על הקרם גוף הנפלא שהוא בעיניי סיבה מספיק טובה להגיע לעיר. אם אתם ממש רוצים לפרגן לעצמכם קנו שניים. מבטיחה לכם התאהבות ברייח ובמרקם.

כתובת: 23, Mitropoleos Street, Athina 105 57


4. גבינות מסורתיות מכריתים

גושי גבינה קשה בחנות גבינות
גבינות מסורתיות מכריתים בלב אתונה

חנות הגבינות Τυροκομικά Κωστάκης נמצאת ברחוב Evripidou שזכה אצלי לכינוי - רחוב לוינסקי האתונאי. בחנות נמכרות גבינות במסורת משפחתית שמגיעה מכריתים אל העיר הגדולה. קשה לי להמליץ על גבינה מסויימת כי הכל טעים ממש. בקשו לטעות מהגבינות הקשות המופלאות בטעמים המיוחדים. אני לקחתי קצת מכל דבר וקיבלתי את הטוב הזה באריזת ואקום שנשמרה נהדר עד שהגיעה למקרר בבית. המלצה נוספת היא לגבינת הפטה המופלאה. את הגבינות מומלץ לקנות לקראת הנסיעה בחזרה או לאחסן במקרר המיני בר בחדר המלון.

כתובת: Evripidou 40, Athina 105 52


5. נקניקים בעבודת יד

חברי הקרניבורים שלא מדקדקים בכשרות מספרים שהנקניקים האלו הם משהו מיוחד, עבודת יד עם מסורת ארוכת שנים.

מעדניית מיראן MIRAN

מייסד המעדניה מיראן קורונליאן (Miran Kourounlian) היה פליט ארמני שהגיע לאתונה בשנת 1922. במעדנייה נמכרים מוצרי בשר משומרים, נקניקים ופסטרמות הנעשים בשיטות ארמניות מסורתיות לצד מעדנים מתוצרת יצרנים קטנים ביוון. החנות הגדולה מקושטת בנקניקים תלויים

כתובת: Evripidou 45


מעדנייה ומסעדה Karamanlidika tou Fani

המקום מתמחה בבשרים משומרים, פסטרמות ונקניקים בעבודת יד לצד גבינות ומעדנים. במסעדה הסמוכה למעדנייה מגישים אוכל יווני מסורתי מהמסורת הביזאנטית והקאפדוקית.

המסעדה נמצאת בכתובת: Sokratous str. 1 Athens. שעות פתיחה: ימים ב' - ש' 8:00 - 23:00

המעדנייה נמצאת בכתובת: 41 Evripidou str שעות פתיחה: ימים ב' - ש' 8:00 - 17:00


6. תבלינים וסבונים בניחוח יווני

חנות בשוק באתונה
שוק לוינסקי פינת אתונה

רחוב Evripidou מזכיר את שוק לוינסקי בחנויות, ברייחות, בעיצוב והתחושה של ותק של עשרות שנים. התבלינים והצבעים משכו אותי כמו מגנט אל החנות Spice Store FOTSI בחיפוש אחרי המיוחד והשונה שהתגלו בצורת סבונים מתוצרת מקומית המבוססים על שמן זית. ביקשתי המלצה על הסוג הטוב ביותר, שמכיל הכי הרבה לחות ולקחתי לעצמי כמה יחידות להמשך התפנקות בבית.

כתובת: Evripidou 39, Athina 105 54


7. עוגיות יווניות מסורתיות

עוגיות במאפיה
עוגות מסורתיות כמו שהאמא היווניה מכינה בבית

הן נראות פשוטות ולא מרשימות אבל הטעם שלהם פשוט מעדן - עוגיות יווניות מסורתיות, הפתי בר של האמא היוונית. לפני שאתם אורזים חבילה הביתה קנו עוגיה מכל סוג ותטעמו. אני אהבתי מאד וגם בבית הקופסה התקבלה בברכה. מלבד הטעם הנהדר יש לעוגיות האלו שתי יתרונות - הן נשמרות לאורך זמן והמחיר שלהן אטרקטיבי. עוגות מושלמות קניתי במאפיה Το Κουλούρι του Ψυρρή .אם הגעתם למאפיה נסו גם את הבייגלה הנחשב לטוב ביותר בעיר.

כתובת: Karaiskaki 23, Athina 105 54 .


המלצת בונוס - צ'יפורו - כוכב האלכוהול היווני

בקבוקי משקה צ'פורו
צ'פורו - משקה אלכוהולי יווני

יוון מפורסמת באוזו - משקה אלכוהול בניחוח אניס, אך מביני עניין יעדיפו את הצ'יפורו (tsipouro ביוונית - τσίπουρο), הגירסה הכפרית והעממית של האוזו, משקה אלכוהולי חזק המכיל 40-45% אלכוהול המופק משאריות הגת שנותרו אחרי הפקת היין. מידע נוסף על הצ'יפורו ניתן לקרוא במדריך לגסטרונומיה יוונית. כדי לבחור את בקבוק הצ'יפורו המומלץ נכנסתי אל חנות המשקאות ERMOU SPIRITS Cava Pittaras וקיבלתי המלצה לצ'יפורו האולטימטיבי. בקבוקי צ'יפורו מיצרנים שונים נמכרים בכל מקום, גם בחנויות הסופרמרקט.

אם הגעתם עם מזוודה לכו על הבקבוק הגדול. החברים בבית יודו לכם. אם אתם עם טרולי - חפשו את הבקבוקים הקטנים בנפח 100 מ"ל או תתאפקו עם הרכישה עד הדיוטיפרי היווני בשדה התעופה.

כתובת חנות המשקאות: Ermou 90, Athina

טיפ אריזה - בקבוקי משקה ופריטים שבירים רצוי לעטוף היטב בניילון נצמד ושקית ניילון. את הבקבוק העטוף הניחו בין בגדים בתוך המזוודה
טיפ נוזלים - בתיק העליה למטוס מותר להעלות נוזלים שהמיכל שלהם הוא עד 100 מ"ל, סך הכל תוכלו להכניס לתיק עד 10 מיכלים שכאלה, כולל הקרמים ומשחת השיניים. המלצה עוקפת מגבלת נוזלים - ריכשו את האלכוהול בדיוטי פרי באתונה.
 

המלצות מאתונה על המפה



נהניתם לקרוא?

רוצים עדכונים למייל כשיעלה פוסט חדש? זה המקום להירשם

נעים להכיר

דיוקן 2 - 71.jpg

ברוכים הבאים לבלוג שלי, הבית שלי לטיולים. כאן אני משתפת בידע שלי על עולם הטיולים.

 

אני גלית, מטיילת מקצועית חובבת אומנות ומכורה לקפה. 

אני יועצת טיולים ומתכננת טיולים באירופה למשפחות וזוגות, בונה טיול מותאם אישית לאנשים שאוהבים לטייל, לחוות ולבלות. 

מידע נוסף על טיולים באירופה, מקומות, טיפים והמלצות תמצאו באתר ובבלוג.
 

אם אתם מתכוונים לטייל באירופה לבד, בזוג או עם המשפחה ולא יודעים מאיפה להתחיל הגעתם למקום המתאים. דברו איתי וביחד נבנה תוכנית טיול מותאמת אישית שתתאים לכם ולמה שאתם אוהבים.

פוסטים נוספים בבלוגטיול

bottom of page