top of page
  • תמונת הסופר/תהחופש לטייל

טעימות ממדריד

עודכן: 4 באוק׳ 2022

הרחובות ההומים, מזג האוויר המושלם ואווירת המסיבה התמידית הם תפאורה מושלמת לחופשה עירונית במדריד, בירתה של ספרד והעיר הגדולה במדינה. מלבד מבנים היסטורים תמצאו בעיר מוזאונים, מקומות בילוי, קולינריה והמון שופינג. מי צריך יותר?


מסלול טיסה בצג המטוס
MAD - TLV בדרך לחופשה

טיסות

טיסה ישירה מנמל תעופה בן גוריון תביא אתכם לנמל תעופה ברחס Barajas במדריד. טיסות ישירות מתבצעות על ידי חברת אל על , air europa ו- Iberia החברה הלאומית הספרדית. אני הגעתי למדריד בטיסה של חברת air europa, טיסת לואו קוסט נוחה ונעימה במטוס חדש. הטיסה יצאה בזמן והשרות היה מעולה.

לאחרונה עלה חשש מגניבות מתוך המזוודות בטיסות היוצאות ממדריד. יכול להיות שמדובר באירוע נקודתי שעשה רעש גדול ואולי מדובר ביותר מכמה מקרים בודדים. אני באופן אישי לא נתקלתי בתופעה. יחד עם זאת, כמה כללי זהירות ליתר ביטחון -

* קחו את הדברים היקרים אתכם בטרולי למטוס

* הורידו תגיות מהבגדים שרכשתם כך שלא יראו חדשים

* עטפו את המזוודה - בשדה התעופה קיים שרות עטיפת המזוודה בניילון נצמד בעלות של 10 יורו למזוודה. תוכלו להיעזר בשרות זה כדי להרחיק אנשים מלפתוח את המזוודה שלכם בקלות.


מזוודות, bag, luggage , bags, suitcase, red, air port
הנוסעים מתבקשים להגיע לשער היציאה

שדה התעופה BARAJAS

נמל התעופה נמל התעופה מדריד MADRID-BARAJAS AIRPORT נמצא 13 ק"מ צפון מזרחית למדריד. זה הוא שדה תעופה ענק שעוברים בו מעל 50 מיליון נוסעים בשנה, רבים מהם בטיסות קונקשן לדרום אמריקה. שדה התעופה מחולק לארבעה טרמינלים, המחוברים ברכבת פנימית. טיסות של חברת אל על יוצאות מטרמינל 4 וטיסות של חברת אייר אירופה יוצאות מטרמינל 1.


הגעה משדה התעופה לעיר

תוכלו להגיע למרכז העיר מדריד בכמה דרכים. אם נחתתם בטרמינל 1 סעו בתחבורה הפנימית לטרמינל 4 (הנסיעה היא ללא עלות) שם תוכלו לעלות על הרכבת התחתית (המטרו) או הרכבת. בעודכם בטרמינל 1, אחרי שאספתם את המזוודות ועברתם את אנשי המכס, עלו קומה אחת וצאו מהבניין. פנו ימינה עד שתגיעו לאוטובוס הירוק. האוטובוס הוא שאטל חינמי שייקח אתכם לטרמינל 4, הנמצא בתחנה האחרונה של האוטובוס. היכנסו לבניין טרמינל 4 ורדו במעלית לקומה מינוס 1, שם נמצאת עמדת רכישת הכרטיסים. דיילים העומדים ליד המכונה יסייעו לכם ברכישת הכרטיס. את הכרטיס ניתן לרכוש במזומן ובאשראי. החליטו אם להשתמש ברכבת או במטרו בהתאם לנוחות ההגעה למקום היעד שלכם - איזה קו מגיע הכי קרוב ליעד בהכי פחות החלפות וזמן.


הרכבת התחתית - המטרו

המטרו של מדריד נקי ומזמין והנסיעה בו נעימה ונוחה. שעות פעילות המטרו הן בין השעות 06:00 בבוקר ל-02:00 בלילה. קו מטרו מספר 8 (המסומן בצבע ורוד) ייקח אתכם מטרמינל 4 אל תחנת Nuevos Ministerios בעיר. משך הנסיעה - 15 דקות. משם החליפו לאחד הקווים שיובילו אתכם אל מקום הלינה שהזמנתם.


רכבת

הנסיעה ברכבת נוחה וקלה וזולה מהנסיעה במטרו. הרכבת מתופעלת על ידי חברת renfe. עלות כרטיס נסיעה משדה התעופה למרכז העיר הוא 3.20 יורו.

מונית

המוניות נמצאות בשפע במדריד, הנהגים אדיבים מאוד ומחיר הנסיעה אחיד - 30 יורו לכיוון. אין צורך לתאם מראש עם נהג מונית הן בנסיעה משדה התעופה לשדה ובחזרה מהעיר לשדה בסיום הטיול. המוניות זמינות והנהגים משוועים לעבודה. גם כשיצאתי לרחוב בשעה 5:30 בבוקר בדרכי לשדה התעופה, רק הרמתי את היד ומייד נעצרה לידי מונית.


האוטובוס הצהוב - Exprés Aeropuerto

האוטובוס יוצא משדה התעופה למרכז העיר בכל 15 דקות בשעות היום (תדירות האוטובוס בלילה היא כל 35 דקות). הנסיעה נמשכת כ - 30 דקות והאוטובוס עוצר בתחנות Plaza de Cibeles, O'Donnel ו-Atocha


 

תחבורה ציבורית במדריד

התחבורה הציבורית במדריד נוחה ויעילה, כלי התחבורה חדשים ומצוחצחים והנסיעה לא יקרה. קיימות מספר אפשרויות לנסיעה בתחבורה הציבורית בתוך העיר מדריד - רכבת תחתית (מטרו), רכבת או אוטובוס. כדי לנווט בתוך העיר למצוא את התחנה הקרובה אליכם, לדעת באיזה קו לנסוע ובאיזו תחנה לרדת השתמשו באחת מאפליקציות הניווט כגון google maps. כדי לראות נתונים בזמן אתם תצטרכו אפשרות גלישה באינטרנט (ראו בהמשך איפה רוכשים סים תקשורת מקומי).


metro, street light, sky, traffic sign, street sign תחבורה ציבורית, מטרו, מדריד
רכבת המטרו במדריד - תחבורה נוחה ויעילה

רכבת תחתית - המטרו

המטרו של מדריד מתפרש על 13 קווים ומתחלק לשני אזורים - אזור A המכסה את אזור המרכז ואזור T המכסה את הפריפריה של העיר. סביר להניח שבביקורכם בעיר תסעו באזור A , מלבד בנסיעה לשדה התעופה או לפריפריה של העיר. שעות פעילות המטרו הוא משעה 6:00 בבוקר על 01:30 בלילה. תוכלו לקנות כרטיס נסיעה בודד או כרטיסיה של 10 נסיעות. הכרטיסייה אינה אישית ותוכל לשמש מספר נוסעים (אם אתם נוסעים בזוג או עם המשפחה). שימוש בכרטיסיה יוזיל לכם את עלות הנסיעה. לאחר שתנצלו את כל הנסיעות שהטענתם בכרטיס תוכלו להטעין את הכרטיס שנית בכמות נוספת של נסיעות. רכישת הכרטיס והטענתו מתבצעת בדוכן הכרטיסים או במכונות האוטומטיות. מידע נוסף על המטרו, מפה ותכנון נסיעה תוכלו למצוא כאן.


רכבת

חברת הרכבות RENFE מפעילה רכבות גם בתוך מדריד. הנסיעה ברכבת מהירה ונוחה מאד, אם כי כמות התחנות בעיר מצומצמת מכמות תחנות הרכבת התחתית. לרכבת RENFE תוכלו לרכוש כרטיס לנסיעה בודדת או כרטיסיה של 10 נסיעות, שאיננה כרטיסיה אישית וניתנת למימוש על ידי יותר מאדם אחד. שימו לב כי צריך להעביר את הכרטיס בכניסה כמספר הנוסעים.


אוטובוס

האוטובוס פעילים לאורך כל שעות היממה, כשהתדירות בשעות הלילה (בין השעה 23:30 לשעה 06:00 ) נמוכה יותר מהתדירות במהלך היום. אותה כרטיסיה שתשמש אתכם לנסיעה במטרו תקפה גם לנסיעה באוטובוסים.


אוטובוס תיירים HOP ON HOP OFF

גלו את העיר באמצעות אוטובוס התיירים HOP ON HOP OFF שייקח אתכם לנקודות עניין ואתרים מרכזיים בעיר. תוכלו לעלות ולרדת מהאוטובוס כרצונכם במהלך היום, לבקר באתר ולחזור לנסיעה באוטובוס לאתר הבא. הקומה השנייה של האוטובוס היא אטרקציה בפני עצמה. בימים החמים נפתח גג האוטובוס ואפשר להנות מהאוויר, האווירה והנוף העירוני המרהיב של מדריד. השירות מתופעל על ידי חברת madrid city tour, תזהו אותם לפי האוטובוסים האדומים הגדולים שלהם המתרוצצים ברחבי העיר. כרטיס נסיעה יומי למבוגר יעלה 22 יורו וכרטיס לילד או פנסיונר מעל גיל 65 יעלה 10 יורו. ילדים עד גיל 6 אינם צריכים כרטיס. ניתן לרכוש גם כרטיס ליומיים. מידע נוסף על מסלולי הנסיעה ורכישת כרטיסים באתר תוכלו למצוא כאן.

שירות אוטובוס התיירים מתאים לכולם ובעיקר למטיילים המגיעים למספר שעות לעיר בטיסת קונקשין ורוצים לחוות את העיר, למטיילים מתקשים בהליכה או עם ילדים קטנים ולמטיילים המעדיפים להימנע מנסיעה בתחבורה הציבורית.


אוטובוס תיירים, hop on hop off
HOP ON HOP OFF אוטובוס תיירים

 

לחלום בספרדית - לינה במדריד

אם הגעתם למדריד למספר ימים מצומצם מומלץ ללון באזור המרכז, בקרבת מוקדי התיירות. גם אם החלטתם להתרחק מעט מההמולה בדקו את מיקום תחנת התחבורה הציבורית הקרובה למקום הלינה שבחרתם. לינה בסמיכות לתחנת מטרו או קו אוטובוס תקל על ההתניידות בטיול.

המיקום המרכזי ביותר הוא באזור רחוב גראן ויה Gran Via a במרכז אזור הקניות. מיקום זה חביב על אוהבי השופינג שיכולים להעלות את שקיות השלל לחדר ולהמשיך לטייל ללא חבילות (פייר, זה נח מאוד, מניסיון…) אזור מרכזי נוסף הוא אזור כיכר מאיור PLAZA MAYOR. לינה באזור המרכז תאפשר לכם להגיע לרוב האתרים המרכזיים ברגל או במרחק נסיעה קצר בתחבורה הציבורית.


מלונות

כיאה לעיר תיירות מרכזית ועיר בירה פועלים במדריד מלונות ברמה גבוהה מאד כמו VP Plaza España Design, מלון חמישה כוכבים הממוקם בכיכר אספניה (Plaza de España).

מלון נוסף בדרגת חמישה כוכבים הוא Hyatt Centric Gran Via Madrid הממוקם על רחוב גראן ויה.

מלון Only YOU Boutique Hotel Madrid הוא מלון בוטיק ארבעה כוכבים הנמצא בארמון שוחזר מהמאה ה - 19שעבר מתיחת פנים מודרנית.

רשת המלונות petit palace זוכה לביקורות טובות בקרב ישראלים. לרשת 20 מלונות ברחבי העיר ברמות מחיר שונות.


מלון דירות

מלון דירות הוא שילוב של פרטיות ונוחות מלאה של דירה עם תנאים של מלון - משרד קבלה ודירות המשמשות לאירוח בלבד. Aspasios היא רשת מלון דירות שלה כמה סניפים במדריד. מלון דירות Aspasios Calle Mayor Apartments נמצא במיקום מעולה על רחוב מאיור המרכזי, שני צעדים מכיכר

סול מצד אחד, שני צעדים משוק סן מיגל וכיכר מאיור מהצד השני. סניף נוסף הוא Aspasios Gran Via Apartments, הנמצא במיקום מרכזי בצמוד לרחוב גראן ויה. אמנם הרחוב בו נמצא המלון הוא רחוב צדדי ושקט אך הוא נמצא במיקום מעולה. שימו לב כי נכון למרץ 2019 תחנת המטרו גראן ויה הקרובה למלון נמצאת בשיפוצים. תחבורה ציבורית זמינה וקרובה הן תחנות המטרו SOL ו - CALLAO או קווי האוטובוס הנוסעים על רחוב GRAN VIA.


 

נשארים מחוברים - סים מקומי

sim date, internet, vodafone סים מקומי, תקשורת, אנטרנט
קשה להסתדר בלעדיו - חיבור זמין לאינטרנט

אינטרנט זמין הוא לא רק גישה לערוצי שעשוע או לתיבת המייל. בטיול האינטרנט הוא כלי עזר חשוב להתמצאות, תקשורת זמינה ומציאת מידע בזמן אמת. בעבר האפשרות העיקרית לאינטרנט זמין בחו"ל היתה על ידי רכישת חבילת תקשורת מספק הטלפון הישראלי. פתרון יעיל וזול בהרבה הוא רכישת סים דאטה מספק תקשורת מקומי במדינה בה אתם מבקרים. במדריד פועלות חברת ORANGE וחברת VODAFONE המוכרות סים דאטה לטלפון. בהשוואת מחירים בין שתי החברות מצאתי כי הסים שמוכרת חברת VODAFONE זול משמעותית מזה של חברת ORANGE. תמורת 10 יורו תוכלו לרכוש שיאפשר לכם גלישה באינטרנט לאורך ביקורכם בספרד. הסים תקף ל - 28 ימים וניתן להשתמש בו בכל אירופה, כך שאם אתם מתכוונים לעבור מדינה או טיול נוסף בטווח הקרוב תוכלו להמשיך להשתמש בו.


 

שופינג

shopping, street, קניות, אישה עם שקיות
שופינג - כי תמיד צריך משהו חדש

מדריד היא גן עדן של שופינג. גם אם אתם לא מחובבי הקניות תהיו מוצפים בחנויות והצעות בכל פינה. רחוב גראן ויה (GRAN VIA) והרחובות הסמוכים לו הוא אזור המסחר המרכזי במדריד. תוכלו למצוא שם חנויות של הרשתות הגדולות כמו H&M, ZARA, MANGO, PULL & BEAR ועוד רבים אחרים. אך המלכה הבלתי מעורערת של הרחוב היא חנות PRIMARK, החנות שאתם לא רוצים לפספס. גם אם אתם לא אוהבים קניות (בלשון המעטה) זו החנות האחת שכדאי לבדוק. הישראלים אוהבים את פרימרק ויש לכך סיבה טובה. החנות עמוסה סחורה במגוון גדול, הלבשה לכל המשפחה, קוסמטיקה, חפצים לבית, מזוודות. כל מה שתרצו ועוד קצת. המחירים זולים עד מגוחכים (חולצה לילד ביורו בודד או שניים) ומאפשרים לקנות מלתחה שלמה לעונה הקרובה לכל אחד מבני הבית (בתנאי שיש לכם מקום במזוודה). אל תשכחו לבקש בקופה את טופס החזר המס. כשתגיעו לשדה התעופה תוכלו למסור את הטפסים ולקבל חזרה את המס ששלמתם. אולי לא תתעשרו מההחזר אבל יש סיכוי טוב שזה ישלם לכם את הקפה ואולי אפילו את הארוחה בשדה התעופה. נחמד, לא?

המלצה - הגיעו לחנות בשעות הבוקר המוקדמות, עם הפתיחה ותפגשו חנות מסודרת, ללא עומס בחדרי ההלבשה ובקופות. בהמשך היום החנות הופכת לעמוסה מאוד.


אל קורט אינגלס EL CORTE INGLES הוא בית כלבו אינסופי המתפרס על כמה בניינים. אפשר למצוא בו הכל. הבניין הממוקם בכיכר סול מוקדש לנעליים. חמש קומות של נעליים, כשכל קומה מוקדשת לתחום אחר.

בבניין ברחוב calle de preciados הסמוך לכיכר סול תמצאו בקומה 1- סופר ענק מלא כל טוב בו תוכלו להצטייד באוכל מוכן, נישנושים או גודיס מקומיים כמו גבינות וממרחים מיוחדים לקחת אתכם הביתה.

רחובות שופינג ובילויים נוספים באזור הם Calle de Hortaleza המוביל לשכונת CHUECA ו - Calle de Fuencarral המוביל לשכונת MALSANA.


איך המחירים?

תלוי את מי שואלים ומה קונים כמובן. המחירים הם כמו בארץ ואולי קצת פחות, אלא אם כן נתקלתם במבצע שווה. השמועה על ביקורי בעיר הגיעה ככל הנראה לאוזנהם של מנהלי השיווק של רשת הקוסמטיקה YVES ROCHER והם החליטו לפנק אותי במבצע של 50% הנחה על רוב המוצרים בחנות. כמובן שהחזרתי להם טובה ומילאתי את המזוודה בכל התמרוקים החביבים עלי.


 

לאכול בקטנה - טפסים ספרדיים

פרות, שוק אוכל, אוכל cuisine, fruit, food, sweetness
האננס זורם כמו מים - הפירות בספרד

העיר מלאה במסעדות ובתי אוכל מסוגים שונים - שווקי אוכל כשוק סאן מיגל Mercado de San Miguel ובו דוכני אוכל מצוחצחים ומפתים המציעים טפאסים, יין ובירה מסוגים שונים, או שוק האוכל סאן אנטון SAN ANTON המשלב סופרמרקט, שוק, דוכני מזון ומסעדה בקומה העליונה. בנוסף פזורים ברחבי העיר בתי קפה מקומיים ורשתות בינלאומיות כסטארבקס ומקדונלד (כן, אפילו במקדונלד תמצאו קפה טוב ומבחר עוגות שלא מבייש קונדטורייה) ומסעדות בלי סוף - אוכל ספרדי ואוכל מכל העולם, רק תבחרו.

גולת הכותרת של האוכל הספרדי הוא הפאייה - תבשיל אורז עם פרות ים, בשר או ירקות והטאפסים - מגוון מאכלים כפרות ים, בשר, גבינות, חמוצים, מאכלים מטוגנים ועוד. הספרדים לא מזניחים את הקינוח, ומסתבר שהם מאוד אוהבים מתוק. המעדן המקומי הוא סופגנייה מוערכת הנקראת צ'ורוס שנטבלת במשקה שוקולד סמיך ומתוק.


בבית הכל בו אל קורט אינגלס EL CORTE INGLES בבניין הסמוך לרחוב גראן ויה בכתובת Plaza de Callao, 2 בקומה התשיעית דוכני אוכל גורמה ותצפית מאלפת על העיר. שווה ביקור לקראת השקיעה, אם כי הסיכוי שלכם לתפוס תמונה טובה לא גדול בשל כמות המבקרים במקום והזכוכית המקיפה את המרפסת שמפריעה לפריים.

אם אתם בעניין של בירה ונישנושים עם החבר'ה, לכו לאחד הסניפים של רשת 100 Montaditos. הקונספט של המקום הוא כריכים קטנים מסוגים שונים ששילוב של כמה מהם בתוספת בירה מהחבית יהיו ארוחת צהריים קלילה או בילוי ערב באווירה צעירה ותוססת. טיפ לצמחונים - לכו בעקבות העלה הירוק. חלק מהכריכים בתפריט מסומנים כצמחוניים (בסימן הבינלאומי של עלה ירוק), אלו כריכים עם גבינות או פשטידת תפוחי אדמה. לכל כריך בתפריט יש מספר. בחרו את מספרי הכריכים שאתם רוצים והגישו את הפתק לקופאי לביצוע ההזמנה. סניפים של הרשת פרוסים במקומות שונים בעיר בכתובות Calle Gran Vía, 63, Calle de la Montera, 34 ובמקומות רבים נוספים.


 

פינה של טבע עירוני בפארק

פארק, אנשים הולכים בפארק, עצים, botany, trail, tree, natural enviroment
פארק בואן רטיירו - רייאה ירוקה של שלווה בלב העיר

מדריד מצטיינת ברייאות ירוקות מדהימות. הפארק המרכזי הוא פארק בואן רטיירו (Parquet Del Buen Retiro), שפרושו - מנוחה נעימה. הפארק שהוקם בשנת 1633, מתפרס על שטח של 125 דונם ובו למעלה מ 15,000 עצים. בסופי שבוע מתמלא הפארק מבקרים המתרווחים על הדשא, יושבים בבתי הקפה הפזורים במקום או עושים גוגינג בשבילי הפארק. גם במהלך השבוע מגיעים אל הפארק מבקרים רבים לספוג מנה גדושה של ירוק ושלווה.

בכניסה לפארק יחכו לכם נהגי ריקשה שיציעו לכם סיבוב שיחסוך לכם את ההליכה. דרך נוספת להתנייד בפארק היא באופניים שתשכרו מהעמדה הקרובה או בקורקינט ממונע.

בפארק מבנים אדריכלים והיסטוריים מעניינים, שהבולט שבהם הוא ארמון הקריסטל Palacio de cristal, מבנה מפואר העשוי מתכת וזכוכית שנבנה בשנת 1887 כגן חורף. היום משמש המקום לתערוכות מתחלפות.


ברווז שוחה באגם, אגם, מיים, פארק water bird, water, duck
לשוט עם ברווזים באגם בפארק בואן רטיירו

במרכזו של הפארק אגם מלכותי גדול לצידו האנדרטה של אלפנסו ה - 12 (Alfonso XII) מלך ספרד בשנים 1875 ועד 1885. בחלקו הצפוני של האגם עמדת השכרת סירות ותמורת 6 יורו ל - 45 דקות תוכלו לשוט בסירה על האגם בחברת הברווזים.


 

עיר של כיכרות

מדריד היא עיר של כיכרות. החל משעות אחר הצהריים מרכזות אליהן הכיכרות אנשים רבים, תיירים ומקומיים, לחגיגה עירונית משמחת.


כיכר מאיור (Plaza Mayor)

הכיכר המרכזית היא כיכר מאיור - כיכר גדולה ומרשימה שסביבה הרבה מסעדות ובתי קפה. בכיכר זו ממקום משרד מידע לתיירים. כיכר מאיור נבנתה במאה ה - 16 לבקשתו של המלך פיליפה השני וביצועו של ממשיכו פליפה השלישי, שפסלו רוכב על הסוס ניצב במרכזה של הכיכר. הכיכר הוקמה במקום בו עמד באותם ימים השוק המרכזי של העיר, מחוץ לחומות העיר העתיקה. מספרים כי השוק מוקם מחוץ לחומות העיר כדי שסוחריו לא יצטרכו לשלם מיסים לפרנסי העיר. הכיכר שימשה מקום התכנסות לשווקים, מלחמות שוורים, חגיגות ולהבדיל - הוצאות להורג. בסופי שבוע הכיכר מתמלאת תיירים ומקומיים היושבים בבתי הקפה הרבים הפזורים במקום ונהנים מהאווירה והפעילויות שסביבם. בכיכר נמצאת תחנת מידע לתיירים. תוכלו להתחיל כאן את טיולכם בעיר, להצטייד במפה ובמידע מעניין לבילוי זמנכם בעיר.



כיכר השמש (Puerta Del Sol)

city, hourse, architecture, statue פסל המלך, כיכר סול
כיכר השמש - מרכז החגיגות של העיר

כיכר השמש בנויה בצורת חצי עיגול וממנה יוצאים רחובות היוצרים צורת קרני שמש. שמה של הכיכר ניתן לה בזכות עיטור השמש שהיה קבוע על שער שניצב במקום, שהיה אחד השערים בחומת העיר העתיקה, שפנה לכיוון מזרח וסימן את השמש.

במרכז הכיכר ניצב פסלו של מי שאחראי לבניית הכיכר - המלך קארלוס השלישי. פסל נוסף שניצב במקום הוא פסלו של הדב האוכל מעץ פרי, סימלה של העיר מדריד.

כיכר השמש מסמלת את נקודת ההתחלה של מערכת הכבישים בספרד, נקודת האפס, ממנה מתחילים למדוד מרחקים.

הכיכר מושכת אליה תיירים רבים ומקומיים מבלים. אם תגיעו לכיכר בשעות אחר הצהריים והערב תוכלו להינות מהופעה מאולתרת של קבוצת נגינה או זמר מקומי וביונים המרחפות סביב המזרקה.

המבנה שמול הכיכר הינו בית הדואר שנבנה בשנת 1768 והביא אליו אנשים מרחבי ספרד ומחוצה שהתכנסו בכיכר כדי להתעדכן בחדשות האחרונות. בתקופת משטרו של פרנקו שימש מבנה בית הדואר מקום מושבו של משרד הפנים והיום הוא משמש מקום מושבה של נשיאות קהילת מדריד.


כיכר ספרד (Plaza de España)

black and white, tree, snapshot, monochrome photography כיכר, עצים, תצלום שחור לבן
כיכר ספרד - סייאסטה עם דון קיחוטה

כיכר ספרד, המצויה בקרבת ארמון המלוכה, היא אי קטן של שלווה בקצה רחוב השופינג והבילויים - רחוב הגראן ויה. במרכזה של הכיכר פסלו של הסופר הספרדי מיגל דה סרוואנטס Miguel de Cervantes Saavedra שחי בין השנים 1547 עד 1616 וכתב את היצירה דון קישוט, ולרגליו פסלים של שני גיבורי סיפורו - דון קישוט וסנצו פנצו. ממול הפסל ברייכה ומאחוריו רחבה משובצת בספסלים, נקודה מושלמת לתפוס קרן שמש ולעצור לסייאסטה קצרה כמנהג בני המקום.


 

עיר הבילויים

מדריד שמתחילה את היום בעצלתיים ויוצאת לסייאסטה - מנוחה קצרה בצהריים, מתעוררת לחיים בערב. בשעה שאנשים בורגניים הולכים לישון מתמלאים מקומות הבילוי, מועדונים, קזינו ומסעדות במבלים.

שוק סאן מיגל הופך בלילה למקום בילוי תוסס, אנשים שבאים לשתות כוס יין או בירה בליווי טפסים וצחוקים של חברים. אזורי בילוי נוספים הם שכונת CHUECA, אזור TRIBUNAL , רחובותיה הקטנים של שכונת Malasana והפארק השכונתי Plaza del Dos de Mayo המתמלאים במבלים הגודשים את הפאבים ובתי הקפה.


השפה המדוברת במדריד היא השפה הספרדית ובנוסף אליה שפת החיוך. הספרדים, שהינם מארחים נפלאים, חייכניים ומנומסים ידברו אתכם בספרדית שותפת גם אם לא תבינו אף מילה (אנגלית מישהו?) אבל אל דאגה - כמה תנועות ידיים, גוגל טרנסלייט וחיוך ואתם מסתדרים בכל מקום.


 

נהניתם לקרוא?

רוצים לקבל עדכונים למייל כשיעלה פוסט חדש?

נעים להכיר

דיוקן 2 - 71.jpg

ברוכים הבאים לבלוג שלי, הבית שלי לטיולים. כאן אני משתפת בידע שלי על עולם הטיולים.

 

אני גלית, מטיילת מקצועית חובבת אומנות ומכורה לקפה. 

אני יועצת טיולים ומתכננת טיולים באירופה למשפחות וזוגות, בונה טיול מותאם אישית לאנשים שאוהבים לטייל, לחוות ולבלות. 

מידע נוסף על טיולים באירופה, מקומות, טיפים והמלצות תמצאו באתר ובבלוג.
 

אם אתם מתכוונים לטייל באירופה לבד, בזוג או עם המשפחה ולא יודעים מאיפה להתחיל הגעתם למקום המתאים. דברו איתי וביחד נבנה תוכנית טיול מותאמת אישית שתתאים לכם ולמה שאתם אוהבים.

פוסטים נוספים בבלוגטיול

bottom of page