top of page
  • תמונת הסופר/תהחופש לטייל

זמן פאפוס - חופשה בפאפוס

עודכן: 4 באוק׳ 2022

בטן גב אצל השכנים - חופשה רגועה בפאפוס (Paphos), עיר נופש קטנה במערב קפריסין. המלצות לחופשה רגועה בפאפוס בזוג או עם הילדים.

כדור ים על חוף הים
חופשת בטן גב רגועה בפאפוס

ברווח שבין הקיץ לחורף, בין חופשת הקיץ והחגים לבין החזרה לשגרה והצלילה לתוך השנה החדשה נסעתי עם הבנות שלי לשבוע של מנוחה בפאפוס השכנה. ים ומנוחה, אלו הדברים שהיו חשובים לנו בטיול הזה. בדרך כלל הבחירה הטבעית שלנו למטרות האלו היא אילת. מבחינתי לנסוע לאילת זה קצת כמו לנסוע לחו"ל- התנתקות מקסימלית ושקט שאין בשום מקום בארץ. יש באילת איזו אווירה מיוחדת שנותנת לי המון שקט וחופש ואנחנו נוסעים אליה פעמיים בשנה להטענת מצברים. אבל הפעם החלטנו לשנות כיוון ולטוס לפאפוס. הזמן שנבחר היה סוף חופשת סוכות ואחריה, כשהנופשים חוזרים הביתה ולשגרה והמחירים יורדים. הכרטיסים, שהוזמנו ברגע האחרון בחברת ראיינאייר, היו זולים יותר משיא תקופת החגים אבל לא מאוד זולים כמו שניתן למצוא מחוץ לעונת התיירות או בהזמנה מוקדמת (מאוד).



קפריסין היא האי השלישי בגודלו מאיי הים התיכון ולמרות שהיא נמצאת גאוגרפית באסיה, פוליטית היא משתייכת לאירופה. קפריסין הנמצאת במיקום אסטרטגי בין אפריקה לאירופה הייתה לאורך ההיסטוריה יעד נחשק לעמים השונים, שכבשו אותה שוב ושוב עד שבשנת 1960 הפכה למדינה עצמאית. בשנת 1974 טורקיה פלשה לחלקה הצפוני של המדינה, כבשה את האזור ובכך פיצלה את קפריסין לשתיים. מבין הכובשים שעברו בקפריסין היו גם האנגלים, שהשאירו למזכרת את הנהיגה בצד שמאל. אולי זאת אחת הסיבות שכמות התיירים הגדולה ביותר שמגיעה לקפריסין היא של התיירים האנגליים.


מה תמצאו בפאפוס?

שמש וים, אנשים נחמדים ואוכל טעים.

אל תצפו לעיר סופר מודרנית עם מגדלים וחנויות נוצצות. פשטות היא שם המשחק וממנה יש הרבה בפאפוס. אבל באמת שלא צריך יותר בשביל לנוח ולהינות מהים והשמש.


חוף ים - מים וברקע חוף עם דקלים
מים ושמיים - כל מה שאתם צריכים בחופשת בטן - גב בפאפוס

טיסה קצרה של פחות משעה עם חברת RYANAIR ואנחנו מגיעות אל שדה תעופה של פאפוס. השדה קטן וקומפקטי, כמה צעדים מהמטוס ומגיעים אל בביקורת דרכונים, דילוג על אולם איסוף המזוודות (כי לגמרי אפשר להסתדר עם טרולי בביקור של כמה ימים) ואנחנו בחוץ. מעבר לדלת מחכה לנו נהג מונית נחמד המחזיק שלט עם שמנו שלוקח אותנו אל המלון. נחתנו בשעה 12 בלילה ותוך פחות משעה כבר היינו בחדר במלון. נוחות אמיתית. מייל קצר שנשלח לצוות המלון כמה ימים לפני ההגעה סידר את הפינוק הזה במחיר של 25 יורו לנסיעה. לא חייבים להזמין הסעה מראש, מחוץ לטרמינל חיכו נהגי מוניות לנוסעים. אם מגיעים בשעות היום אפשר להיעזר בתחבורה הציבורית בקו אוטובוס 612 המגיע אל הנמל שבמרכז העיר. עלות הנסיעה באוטובוס - 1.5 יורו בלבד.


מלונות מומלצים בפאפוס

בשנים האחרונות הפכה פאפוס ליעד תיירותי מבוקש ועם הפופולאריות צמחו גם בתי המלון. לאורך קו החוף ובשדיירה המרכזית של העיר יש מלונות רבים החל ממלונות מפנקים ועד מלונות פשוטים וזולים ודירות אירוח.


מלון דירות Elysia park

אנחנו בחרנו ללון במלון דירות Elysia park, מתחם דירות חדש הנמצא בשכונת מגורים שחלקו דירות מגורים רגילות וחלקו דירות אירוח כחלק מהמלון. המלון מציע שירותים של דלפק קבלה (שפתוח עד השעה 02:30, לנוחתים בשעות הלילה), ניקיון חדר (לא בכל יום) וארוחת בוקר וערב בבית הקפה שבמתחם (שפועל לאורך כל היום ופתוח לקהל). קיבלנו דירת גן יפיפייה המאובזרת כמו בבית, כולל כל החפצים ומוצרי החשמל הדרושים (אפילו מכונת כביסה). במרכז המתחם בריכות שחיה גדולות וגם בריכה לילדים, ספא ובו חדרי טיפולים, בריכה מקורה, ג'אקוזי וסאונה. במלון יש דירות בגדלים שונים החל מדירות סטודיו לזוג ועד דירות של 3 חדרים המתאימות למשפחות עם ילדים.

כתובת: Sotiraki Markidi 22, 8036 Paphos City, Cyprus


מלון Amavi

מלון חדש בדרגה של 5 כוכבים המתאים למבוגרים בלבד. במלון בריכה חיצונית, בריכה מקורה וחדר כושר. המלון נמצא בלב מרכז התיירות, בסמוך לחוף הים והטיילת. הביקורות על המלון מעולות ואנשים משבחים את החדרים, המיקום, השירות והאוכל. כתובת: Poseidonos Ave 22, Paphos 8042

מלון ברמה של 4 כוכבים, מלון ספא מפנק למבוגרים בלבד הנמצא על חוף הים. היתרון שמיקום המלון - המלון קצת מרוחק מהטיילת ומהמרכז התיירותי. החיסרון שבמיקום המלון - הוא קצת מרוחק מהמרכז התיירותי, עניין של 20 דקות הליכה (או הקפצה של מונית או אוטובוס). במלון חדרים מפנקים, בריכה, סאונה וגאקוזי. כתובת: Theas Afroditis Avenue, Yeroskipou, 8204 Paphos City, Cyprus


מלון ברמה של 4 כוכבים הנמצא על שפת הים במרחק הליכה קצר מהמרכז התיירותי. במלון בריכה חיצונית ומקורה, חדר כושר וחדר פעילויות לילדים.

כתובת: Posidonos Avenue, 8042 Paphos City, Cyprus


איך זזים?

פאפוס היא עיר קטנה וקל יחסית ואם המלון שלכם נמצא במרכז סביר שתגיעו ממקום למקום ברגל. יש כמה אפשרויות לזוז בתוך העיר -


הדרך הקלה - מונית

אפליקציית UBER לא פועלת בפאפוס אבל המוניות זמינות ונסיעה בתוך העיר תעלה 8 יורו. תוכלו להזמין את המונית דרך המלון או למצוא מונית ברחוב או במרכזי הבילוי שבעיר.


הדרך העממית - אוטובוס

אם המלון שלכם נמצא בקרבת הים סביר שתמצאו תחנת אוטובוס בסביבה הקרובה. עלות הנסיעה היא 1.5 יורו (אחרי השעה 21:00 המחיר הוא 2.5 יורו). את כרטיסי הנסיעה קונים מהנהג במזומן (רצוי להכין כסף קטן לנסיעה).

קו אוטובוס 615 פועל בין הנמל לחוף קורל שנמצא צפונית לפאפוס ועוצר לאורך הדרך ליד בתי המלון ומוקדי התיירות. בקיץ התדירות היא בכל 10 - 15 דקות.

קו אוטובוס 611 פועל בין הנמל בפאפוס לכיוון פארק המים אפרודיטה. תדירות האוטובוס בקיץ היא כל 10 דקות.


הדרך הספורטיבית - אופניים

פאפוס תחתית (האזור התיירותי הקרוב לים) מישורית וידידותית לרוכבי אופניים. המרחקים בין המקומות קצרים יחסית והאזור מרושת בשבילי אופניים. באחד הימים שכרנו אופניים מהמלון בעלות של 10 יורו ליום והתניידנו בעיר בדיווש. פתאום המרחקים התקצרו והעיר נראתה אחרת עם הבריזה של הים. לעומת זאת העיר העליונה נמצאת על הר והרכיבה באזור זה פחות קלה וכרוכה בעליות חדות. אופניים חשמליים הם האלטרנטיבה של האמצע - להיות עם (אופניים) ולהרגיש בלי (מאמץ). סוכנות להשכרת אופניים חשמליים Cyprus E-bike נמצאת קרוב לטיילת

כתובת: Poseidonos Avenue 85, Limnaria complex, Shop 33, Paphos 8042


הדרך המאתגרת - נהיגה במכונית

לכאורה מכונית היא כלי התחבורה הנוח ביותר, אבל בפאפוס נוהגים בצד הלא נכון של הכביש, בצד שמאל כמו האנגלים וכל מערכת הכבישים הפוכה מזו שאנחנו רגילים אליה. אני מניחה שאחרי פרק זמן מסוים מתרגלים, אבל הפעם בחרתי לא לאתגר את עצמי בשינוי הרגלי הנהיגה. אולי בפעם הבאה. בכל מקרה לא התכוונו לצאת מהעיר, כך שלא היה לנו צורך במכונית. רכב שכור זמין בפאפוס הן בשדה התעופה והן בעיר, וגם בבית המלון ישמחו לעזור לכם ולקשר אתכם לאחד הסוכנים. שימו לב כי מחיר השכרת הרכב הוא רק חלק מהעלות. לא פחות חשוב הוא הביטוח, כולל ביטוח ביטול השתתפות עצמית (או החזר השתתפות עצמית), שמסתתר באותיות הקטנות והחשיבות שלו גדולה.



החופים של פאפוס

סירות מנוע וסירות משוטים על חוף הים
אתגרי או רגוע - כל האפשרויות זמינות

הנתון שלא ידעתם שאתם צריכים לבדוק - האם חוף הים הוא חולי או סלעי. בשבילנו הישראלים נראה שאין אפשרות אחרת אבל מסתבר שחוף ים חויל הוא לא ברירת מחדל. לאורכה של פאפוס רצועת חוף יפיפייה המנוקדת במעל 20 חופי רחצה המתפרסים על פני רצועת חוף של 50 ק"מ באזור פאפוס. חלקם של החופים סלעיים ובחלקם חול ים רך ונעים. חוף המגדלור הקרוב למרכז העיר הוא חוף יפה ופשוט שהגישה אליו נוחה, אבל המים היו פחות נעימים לרחצה והייתה בהם צמחיה וקרקעית הים היתה סלעית בחלקה. בחוף פועל בית קפה נחמד ושרותי השכרת כיסאות ושמשיות.


לעומת זאת חוף קוראל (Coral Bay Beach) הנמצא בעיירה Peyia במרחק של 20 דקות נסיעה באוטובוס ממרכז פאפוס, הוא חוף מושלם ליום בילוי בים. החוף זוכה להמלצות רבות ובצדק. החוף נקי ומסודר, שבילי עץ מובילים בקלות בין מיטות השיזוף והשמשיות, המים צלולים ונעימים ובדיוק בטמפרטורה הנכונה. השכרה של מיטת שיזוף או שמשיה עולה 2.5 יורו ליום, דיל מעולה שמסדר לכם נוחות מקסימלית עם נוף ישיר לים. במקום פועל מזנון בו נמכרים שתייה, חטיפים וכריכים במחיר סביר אך במבחר קטן. השוס הוא הקפה הקר, חזק ומרענן והולך טוב עם הבריזה המקומית. ההמלצה שלי היא להגיע מוכנים עם מזון והרבה מים. כדי לגוון את המנוחה בשמש תוכלו לשכור סירת פדאלים שמחוברת אליה מגלשה אל המים (פעילות מושלמת למשפחות) או סאפ.


אמא בפעולה - תעוד של הרגע למזכרת
אופנוע ים בפעולה
אקשן על חוף הים
סירות להשכרה בחוף הים
פעילות ימית בחוף קורל - סירות מנוע, משוטים או סאפ - רק תבחרו

העיר התחתית Kato Paphos

העיר התחתית של פאפוס הנקראת קאטו פאפוס (Kato Paphos), היא האזור התיירותי הנמצא בסמוך לחוף הים טיילת ארוכה מתחילה במצודת פאפוס ונמשכת לאורך הים ולצידה טברנות ובתי קפה. בפאפוס אתרים ארכיאולוגים מרשימים מתקופת יוון הקדומה ובהם ביתו העתיק של דיוניסוס אל היין, פארק ארכאולוגי וכנסיית כריסופוליטיסה (Chrysopolitissa) שהיא מהכנסיות הקדומות בקפריסין. הנמל של פאפוס נמצא גם הוא בעיר התחתונה ולצידו הטיילת לאורך קו המיים. המון מסעדות, בתי קפה וטברנות לצד דוכנים ותיירים מרוצים מחכים לכם שם לאורך כל היום.


עמוד רומי באתר ארכאולוגי בפאפוס
אוצרות ארכאולוגיים בפאפוס - להתחבר להיסטוריה
עבודות פסיפס עתיקות - מהאוצרות הארכאולוגיים של פאפוס

העיר העילית Ano Pafos

העיר העילית של פאפוס (Ano Pafos), הנקראת קטימה, היא הרובע העתיק של העיר, בו נמצאות שכונות המגורים ומתנהלים החיים שמחוץ לעולם התיירותי. בשנת 2017 הוכרזה פאפוס כבירת התרבות של אירופה ובעקבות כך זכתה למתיחת פנים קוסמטית וחלקים בה יפים ומחודשים, בעיקר באזור השוק המרכזי והרחובות שסביבו. אך עדיין ישנם אזורים נרחבים שממתינים לתורם לשיפוץ ונראה שמחוץ לעונה הסוחרים נאבקים על הפרנסה והמקומות מתקשים להתרומם.


ציור של זוג על בניין
אומנות רחוב בפאפוס עילית

העיר העילית של פאפוס (Ano Pafos), הנקראת קטימה, היא הרובע העתיק של העיר, בו נמצאות שכונות המגורים ומתנהלים החיים שמחוץ לעולם התיירותי. בשנת 2017 הוכרזה פאפוס כבירת התרבות של אירופה ובעקבות כך זכתה למתיחת פנים קוסמטית וחלקים בה יפים ומחודשים, בעיקר באזור השוק המרכזי והרחובות שסביבו. אך עדיין ישנם אזורים נרחבים שממתינים לתורם לשיפוץ ונראה שמחוץ לעונה הסוחרים נאבקים על הפרנסה והמקומות מתקשים להתרומם.


מבנה השוק העירוני בפאפוס
מבנה השוק העירוני בפאפוס
רוכל בשוק והמפות שהוא מוכר
מזכרות ואומנות מקומית בשוק בפאפוס

לא רחוק מהשוק נמצאת חנות the place המפגישה בין יצרנים ואומנים מקומיים לתיירים שמחפשים את המיוחד והאותנטי. החנות מהווה בית לאומנים, אומנות ומסורת קפריסאית ונותנת להם הזדמנות לחשוף את האומנות והיצירה שלהם לתיירים שמחפשים להכיר ולטעום מהטוב המקומי. חלק מהאומנים נמצאים בחנות ומדגימים את תהליך העבודה והשימוש בחומרים מקומיים. מהפריטים הנמכרים בחנות ניתן למצוא רחת לקום, יין ועוגיות מקומיות לצד עבודות קרמיקה, סנדלים בעבודת יד ויצירות בעץ. כתובת: 56 Kanari str., 8010 Old Town, Paphos, Cyprus


 

ערב בטברנה

מוזיקה יוונית, ריקודים ומזטים נפגשים בטברנה לערב פולקלור שמח ואותנטי (טוב, אולי קצת פחות אותנטי במסעדות התיירים, אבל הם באמת משתדלים :) ) אווירה טובה ואוכל ימתיכוני טעים שמרגיש קצת כמו בבית (גרסה של הסלט היווני הוא לגמרי חלק מארוחת הערב הישראלית). אחת הטברנות התיירותיות בפאפוס היא טברנה דומקירטוס Demokritos taverna, טברנה גדולה המתאימה גם לקבוצות שרוצות לעשות שמח. בכל ערב מתקיימת הופעה של ריקודים, שירה ואקרובטיקה יוונית (ראו ספויילר בסרטון).

כתובת: Ag.antwniou, Paphos 8041, Cyprus


טיול בהרים שבאזור פאפוס

אם מיציתם את הבטן - גב הנינוח צאו אל ההרים והכפרים שמסביב לפאפוס. האמיצים יכולים לשכור רכב (ראו ערך - נהיגה בצד שמאל) אלו שפחות מתאים להם אתגר הנהיגה יכולים למצוא בקלות נהג שייקח אתכם ליום של טיול בכפרי הסביבה.

בתים בכפר, רחבה עם שולחנות וכסאות של מסעדה
הכפרים שעל הטרודוס - קסם של פשטות מקומית

 

נהניתם לקרוא?

רוצים עדכונים למייל כשיעלה פוסט חדש? זה המקום להירשם

נעים להכיר

דיוקן 2 - 71.jpg

ברוכים הבאים לבלוג שלי, הבית שלי לטיולים. כאן אני משתפת בידע שלי על עולם הטיולים.

 

אני גלית, מטיילת מקצועית חובבת אומנות ומכורה לקפה. 

אני יועצת טיולים ומתכננת טיולים באירופה למשפחות וזוגות, בונה טיול מותאם אישית לאנשים שאוהבים לטייל, לחוות ולבלות. 

מידע נוסף על טיולים באירופה, מקומות, טיפים והמלצות תמצאו באתר ובבלוג.
 

אם אתם מתכוונים לטייל באירופה לבד, בזוג או עם המשפחה ולא יודעים מאיפה להתחיל הגעתם למקום המתאים. דברו איתי וביחד נבנה תוכנית טיול מותאמת אישית שתתאים לכם ולמה שאתם אוהבים.

פוסטים נוספים בבלוגטיול

bottom of page