top of page

הפודקאסטים שמצמיחים אותי

עודכן: 3 באוק׳ 2022

הפודקסטים הם בלוג שמע - סיפורים, רעיונות ודיעות מזוית אישית או אינפורמטיבית. קבלו המלצה לפודקסטים שאני אוהבת במיוחד.

אישה עם אוזניות
פודקאסט - בלוג שמע שמצמיח אנשים

יש לי ווידוי - אני שומעת פודקסטים בכל הזדמנות. כבר לא מבאס אותי לשטוף כלים או לתלות כביסה (כאילו שיש לי ברירה) כי אני רואה בפעילות הטכנית הזו הזדמנות לשמוע עוד פרק. ממש כמו בפרסומת ההיא לטלפון הנייד, כשעוד היו צריכים להסביר לנו מה זה הדבר המוזר הזה ולמה צריך אותו - הופכים כל שעה אבודה לשעת עבודה, ככה אני הופכת את זמן הספונג'ה לשעת למידה. מבטיחה לכם שהזמן עובר מהר יותר ככה, וגם הרבה יותר כייף.


מה זה פודקסט?

פודקאסט (Podcast), בעברית הסכת, הוא תוכנית רדיו אינטרנטית שאפשר לשמוע בכל זמן ובכל מקום. בניגוד לתוכניות הרדיו הרגילות המשודרות לפי לוח זמנים קבוע, הפרקים בפודקאסט זמינים להאזנה בכל פעם שתפתחו את האפליקציה. אנשים יוצרים פודקאסטים (כמעט) בכל נושא אפשרי - חברה, כלכלה, חינוך, אנשים, מדעים, אומנות, אוכל, טיולים. כל נושא שמעניין אתכם - כנראה שתוכלו למצוא פודקאסט בנושא שיעשיר אתכם.


למה אני אוהבת להאזין לפודקאסטים?

הפודקסטים מאפשרים לי להקשיב לאנשים שמתעסקים בתחומי עניין שונים, חלקם אנשי מקצוע, חלקם אנשים שמספרים את הסיפור שלהם או של אחרים מנקודת מבט אישית. מכל אחד (כמעט) אני לומדת משהו חדש. רבים מהם עוזרים לי לסמן את הנקודות בדרך שלי ולגבש תובנות. לפעמים זה כמו לשמוע ספר, לפעמים כמו להיות זבוב בשיחת סלון של אחרים ולפעמים זה כמו לשמוע הרצאה של מומחה. תמיד מעניין. ואם לא - אני לוחצת על כפתור ה - STOP וממשיכה הלאה.


עולם הפודקסטים תופס תאוצה בישראל בשנים האחרונות וכל הזמן מתאספים חדשים בהמון תחומים. אני שומעת פודקסטים בעולמות תוכן שונים - בעולם התיירות, העסקים וניהול קריירה, כלכלה ונדל"ן, התפתחות אישית, שיווק ותקשורת. לחלק מעולמות התוכן האלו יש לי נגיעה אישית או מקצועית. בחלקם אני עושה גישושים ראשונים או מתקדמים של הבנה. החיבור של עולמות התוכן מאפשר לי לשמוע דעות מכיווני מחשבה אחרים וליצור חיבורים חדשים.


 

המלצות לפודקסטים שאני אוהבת במיוחד


פודקסט של גלובס שעוסק בהיסטוריה, עסקים ודמוקנטריה. בכל תוכנית צוללים לתוך נושא חברתי - כלכלי שעל סדר היום ובוחנים אותו לעומק, משמיעים דעות ומעלים זוויות שונות להתייחסות לנושא. הפרקים מוגשים על ידי אחד מכתבי גלובס.


פודקסט על עולם הנדל"ן, מפגש עם אנשים שהחליטו לשים את הכסף שלהם בקירות, סיפורים של הצלחה וגם של כישלונות, איך עושים נדל"ן ומה כדאי לדעת על התחום. מגיש גיא ליברמן, עורך הנדל"ן של גלובס.


אודיה קורן ונתן דטנר בשיחה אינטליגנטית מטובלת בהומור ולא מעט פולניות בה הם מעלים נושאים מחי היומיום, חשובים וחשובים פחות, מנקודת מבט קצת אחרת. קלסיקה ישראלית. איזה כייף שלא חייבים להתכוונן לשעה בה התוכנית משודרת ברדיו ואפשר להאזין לה מתי שרוצים. בגלי צה"ל התוכנית משודרת בכל יום שישי בשעה 13:00.


כנרת יפרח והדר ביסמוט, נשים עצמאיות שמדברות על אומץ, נשיות והתנהלות בטוחה בעולם. בכל תוכנית הן משוחחות עם האורחת (לרוב האורחות הן נשים) על הדרך שלה, ההתלבטויות והמהלכים שעשתה ומעלות הרבה נקודות למחשבה והשראה.


פודקסט של דנה רגב, מאמנת אישית ועסקית, שעוסק בתחומים שונים שנושקים לעולמות העבודה, בריאות, התפתחות אישית ועוד. בכל תוכנית עולים כלים לחיבור לעולם המשתנה, ההזדמנויות והקשיים שהעולם מזמן והדרכים להתמודד ולמנף אותם.


 

איפה מוצאים את הפודקאסטים?

הדרך הנוחה ביותר להאזנה לפודקסטים היא דרך אפליקציה. ישנן אפליקציות רבות להאזנה בינהן -



spotify





podcasts google









דרך נוספת להאזנה היא דרך אתרי האינטרנט של הפודקסטים.


איך מאזינים לפודקסטים?

  • הורידו לטלפון הנייד את אחת האפליקציות לשמיעת פודקסטים כמו - PODCAST ADDICT, SPOTIFY, GOOGLE PODCASTS.

  • חפשו את הפודקסט שאתם רוצים להאזין לו לפי שם או לפי נושא

  • שמרו את הפודקסט - סמנו אותו במעקב

  • בכל פעם שיעלה פרק חדש בפודקסט הוא יתווסף לרשימה שלכם.

גיליתם פודקסט מעניין? יש פודקסט שאתם עוקבים אחריו וממליצים גם לאחרים לעקוב? שתפו אותי בתגובות כאן למטה.


 

נהניתם לקרוא?

רוצים עדכונים למייל כשיעלה פוסט חדש? זה המקום להירשם

נעים להכיר

דיוקן 2 - 71.jpg

ברוכים הבאים לבלוג שלי, הבית שלי לטיולים. כאן אני משתפת בידע שלי על עולם הטיולים.

 

אני גלית, מטיילת מקצועית חובבת אומנות ומכורה לקפה. 

אני יועצת טיולים ומתכננת טיולים באירופה למשפחות וזוגות, בונה טיול מותאם אישית לאנשים שאוהבים לטייל, לחוות ולבלות. 

מידע נוסף על טיולים באירופה, מקומות, טיפים והמלצות תמצאו באתר ובבלוג.
 

אם אתם מתכוונים לטייל באירופה לבד, בזוג או עם המשפחה ולא יודעים מאיפה להתחיל הגעתם למקום המתאים. דברו איתי וביחד נבנה תוכנית טיול מותאמת אישית שתתאים לכם ולמה שאתם אוהבים.

פוסטים נוספים בבלוגטיול

bottom of page