top of page
  • תמונת הסופר/תהחופש לטייל

ברצלונה - שלושה שווקים והפתעה

עודכן: 4 באוק׳ 2022

הצצה לשלושה שווקים מעניינים בברצלונה ועוד מתחם אחד מפתיע שהפך מחניון למתחם מסעדות

דוכן פלפלים בשוק
שוק לה בוקרייה - חגיגה של צבעים ורייחות

השווקים של ברצלונה מספרים לכם את סיפורה של העיר, חתיכה מההיסטוריה והווה של המקום והאנשים המבקרים בו המגיעים לערוך קניות, להתעדכן בחדשות ולפגוש פנים מוכרות. כדי להכיר את הסביבה מקרוב ולקבל הצצה לחיי התושבים אני אוהבת לבקר בשוק המקומי, לעבור בין הדוכנים לאסוף גודיז והמון אווירה.

קבלו הצצה לשלושה שווקים שונים בהם ביקרתי בברצלונה, בכל אחד מהם נקודת מבט שונה על החיים בעיר.


 

התיירותי - שוק לה בוקרייה Mercat de la Boqueria

אנשים יושבים במסעדה בתוך השוק
תיירים מכל העולם מגיעים אל שוק בוקרייה

אמרת ברצלונה אמרת לה בוקרייה. אי אפשר להגיע אל העיר מבלי לעבור בשוק לה בוקרייה לפחות פעם אחת. זה כמו להגיע לפריז מבלי לראות את האייפל או להגיע לניו יורק מבלי להגיד שלום לגברת עם הלפיד. שוק לה בוקרייה הנמצא בשכונת ריבל (El Raval) ובסמיכות לשדרות הרמבלה המפורסמות הוא השוק התיירותי והמוכר ביותר בעיר .

תחילתו של השוק בשנת 1217 כאחד משרשרת של שווקים פתוחים שפעלו באזור. השוק השתנה במהלך השנים עד שהפך לפני כ - 200 שנה לשוק בצורתו הנוכחית כשוק מקורה. היום משרת השוק את התושבים המקומיים הגרים בסביבה ואת התיירים הרבים המבקרים בעיר.

בנוסף לדוכני השוק המסורתיים המוכרים סחורה טרייה פועלות בשוק מספר מסעדות ואפילו בית ספר לבישול.



למרות החגיגה הצבעונית של השוק קצת פחות התחברתי ל"רעש" התיירותי שלו שהרגיש לי קצת כמו "מלכודת תיירים" יותר מאשר שוק אותנטי (מה גם שהצמחונות שלי הקשתה עלי לעבור ליד דוכנים מסוימים). פינה של שקט בתוך המולת השוק מצאנו בבית קפה קטן הנמצא בשולי השוק, בית קפה משפחתי הפועל עשרות שנים. קירות המקום הקטן מלאים בתמונות מהעבר, פולי הקפה נטחנים לפני ההכנה והקפה מוגש בספלים מחוממים.


דלפק בית קפה, כוסות עם שקיות סוכר קטנות ופתק לרישום הזמנות הלקוחות
מקום קטן לקפה בשוק בוקרייה

כתובת: La Rambla, 89 Raval

הגעה: מטרו L3 תחנת Liceu

שעות פעילות: שני, רביעי עד שבת 8:00 - 20:30


 

המקומי - שוק סנט אנטוני Sant Antoni Market


מבנה השוק מבחוץ
חדש ומבריק כמו בית מרקחת - שוק סנט אנטוני

לכל שכונה יש את השוק המקומי שלה הנמצא במרחק הליכה קצר מהבית שהשכנים מגיעים אליו עם עגלת השוק כדי לערוך קניות ולפגוש פרצופים מוכרים. 39 שווקים מקומיים שכאלו פזורים ברחבי העיר ברצלונה, אחד מהם הוא שוק סנט אנטוני הנמצא באזור אישמפלה (Eixample),אחד השווקים הגדולים בברצלונה. בימיו הראשונים של השוק היה זה שוק פתוח תחת כיפת השמיים שמוקם בצידה הדרומי של חומת ברצלונה, בדרכם של הבאים אל העיר והיוצאים ממנה. עם הריסת החומות והתרחבות העיר הוחלט להקים מבנה קבע לשוק. משימת התכנון הופקדה בידי Antoni Rovira i Trias ולאחר מספר שנים, בספטמבר 1882, נחנך השוק המקורה. בראשית המאה העשרים החלו להגיע אל השוק סוחרי טקסטיל ומוצרים אחרים שאינם מזון ובעקבותיהם מוכרי הספרים והאספנים. כך נוצרו שלושה שווקים שונים שהתאחדו לשוק אחד המספק את צרכיהם של תושבי השכונה. בשנת 2007 הסתיים שיפוץ מבנה השוק שקידם אותו אל התקופה המודרנית ויצר את השוק היפה שפועל היום.

במרכז השוק תמצאו תוצרת מקומית טרייה ומשובחת - פירות וירקות, בשר ודגים, גבינות ויינות לצד מקומות אוכל - בית קפה, מסעדה, בר טפאסים ועוד. בטבעת המקיפה את שוק האוכל נמצאים דוכנים שאינם מזון כמו בגדים ומוצרים לבית וברחבה שמחוץ לשוק פועל בימי ראשון שוק ספרים, מגזינים ובולים לאספנים.

אנחנו הגענו אל השוק בשעות הבוקר להזרקת קפאין ראשונה לתחילת היום. ישבנו על הדלפק לצד המקומיים לקפה ומאפה טרי בגירסה המקומית. משם המשכנו להסתובב בשוק והצטיידנו בגבינה ומצרכים נוספים לפיקניק של הצהריים. באחת מסמטאות השוק ראיתי דוכן מידע ובו פליירים באנגלית שצעקו בגדול -

READ ME!

בפנים הייתה קבלת פנים נעימה אך מסויגת, עם כללי עשה ואל תעשה המבקשים מהתיירים לכבד את כללי המקום, לשמור על השקט והניקיון, לא לעשן ולא לצלם. נראה שהכללים הפשוטים נכתבו מתוך ניסיון בעקבות חוויות פחות נעימות שהיו במקום או במקומות אחרים בעיר. כמובן שכבדתי את הבקשה והכנסתי את המצלמה לתיק, כך שנשארתי עם תמונה של המבנה מבחוץ וכדי לראות את האוצרות שבפנים תצטרכו להגיע למקום בעצמכם :)


אנשים הולכים ברחוב וציור קיר של אדם ליד בקבוק משקה
שכונת אישמפלה השקטה

כתובת: Carrer del Comte d'Urgell, 1, 08011 Barcelona

הגעה: מטרו L2 לתחנת Sant Antoni, אוטובוס קווים 55, 120, H16, D50, V11

שעות פעילות: שני עד שבת 8:00 - 20:30


 

הלואו קוסט - שוק הפשפשים Els Encants


אוכל לא תמצאו כאן אבל אינסוף חפצים מכל מיני סוגים תמצאו ובשפע. כלים לבית, ספרים, תקליטים ובגדים יד שנייה בכל ההגדרות - ישן, ווינטג, סתם משומש וגם חדש. שילוב של שוק פשפשים עם קניון לכאלו שמחפשים משהו אחר, בסיסי וזול.


שוק Els Encants הוא שוק הפשפשים הגדול בברצלונה ואחד השווקים הוותיקים באירופה שמקורו במאה ה-13. במהלך התקופות השוק נדד בין מקומות שונים בעיר עד שבשנת 2006 הוחלט, על ידי מועצת העיר, למצוא לשוק בית חדש. בפרויקט עירוני שכלל משאל תושבים ועבודת אדריכלים הוחלט על הקונספט והמיקום החדש של השוק, בקרבת התאטרון הלאומי ומוזאון העיצוב. המבנה הנוכחי של השוק נחנך לפני שש שנים, בספטמבר 2013 מתחת לגג מראות בגובה 24 מטרים בו משתקפת פעילות הקניה מכירה המאפיינת את השוק. המבנה נטול הקירות מגן על הסוחרים מפני מזג האוויר מצד אחד ומכניס את הרחוב פנימה מצד שני, מה שהופך את השוק לחלק מהסביבה. השילוב הזה שבין הפנים לחוץ נותן תחושה של השווקים של פעם שהיו תחת כיפת השמיים יותר מאשר מבנה מקורה וסגור כמו הקניונים של היום.


תמונה של פרפרים
שוק של מציאות שלא ידעתם שאתם צריכים

אחת האטרקציות של השוק היא המכירה הפומבית המתנהלת במקום בימי שני, רביעי ושישי בבוקר בשעות 8:00 - 9:30, אז אם אתם משכימי קום ורוצים להיות חלק מחוויה מיוחדת הגיעו אל השוק מוקדם בבוקר ואולי תצאו עם פריט וינטג' במחיר מציאה.


טיפ שלמדתי בשוק - אם מצאתם פריט שמצא חן בעיניכם תנסו לשחק קצת פוקר פייס ולא להראות התלהבות כדי לא להקפיץ את המחיר ותבדקו עם עצמכם אם המחיר המבוקש נשמע לכם הגיוני. אני ראיתי כוס יין שמצאה חן בעיניי. כוס אחת מזכוכית שתשתלב יפה עם אוסף הכוסות שאני מלקטת בשווקים. המוכר מיד קלט את התיירת וביקש 25 יורו על הכוס. כשסירבתי המחיר ירד בשנייה לחמישה יורו. אני לא המתמקחים על המחיר (אפילו לא בשוק) אבל למדתי שיעור בניצול הזדמנויות.


השתקפות של קונים וסחורה בתקרת מראות
תקרה של מראות שכפילה את חווית הקניה

כתובת: Carrer de los Castillejos, 158, 08013 Barcelona, ספרד

הגעה: מטרו L1 לתחנת Glòries, אוטובוס קווים 7, H12, V23, V25

שעות פעילות: שני, רביעי, שישי ושבת 9:00 - 20:00


 

ההפתעה - מתחם המסעדות EL NACIONAL

ארון גבוה מלא בקבוקי זכוכית צבעוניים
עולם של יופי וטעם בסוף הסימטה

מתחם EL NACIONAL אמנם איננו שוק אבל יש בו משהו קצת דומה ומאוד מאוד אחר ובעיקר זהו המקום שאתם מאוד רוצים שלא לפספס בביקור בברצלונה. מקום מפגש של אנשים ואוכל, אווירה ווייב יוקרתי.

בסופה של סמטה קטנה שיוצאת מרחוב passeig de Gracia המפורסם, לא רחוק מכיכר קטלוניה מסתתר מתחם "סודי" של אוכל ובילוי שאתם חייבים להכיר. מהרחוב רואים רק שלט צנוע אבל בפנים מסתתרת פנינה של ממש. כנסו לתוך סמטת passatge de Maria Canals בסופה נמצא מתחם El NACIONAL במבנה גדול שהוקם בשנת 1870 כתאטרון, הפך למפעל עורות ואחר כך לחניון לכלי רכב. בשנת 2013 לאחר שיפוץ מסיבי נחנך הבניין כמתחם בילוי יוקרתי ומעוצב המחולק לארבעה מתחמים, בכל מתחם פועלת מסעדה שונה ולידם פועלים ארבעה ברים שונים - בר צדפות, בר בירות, בר יין ובר קוקטיילים.


שורה של כסאות בר גבוהים
איפה בא לכם לשבת היום? EL NACIONAL

המקום פתוח מידי יום משעות הצהריים עד הלילה וכדאי להזמין מקום מראש אם אתם מגיעים בשעות העומס. אפילו אם אתם לא בעניין של ארוחה במסעדה, אם אתם בסביבה כנסו להציץ על המתחם המקסים הזה, לשבת למנוחה על משקה או גלידה.

טיפ - לכו עד סוף המבנה וכנסו לאזור השירותים הנמצא בצד שמאל. כבונוס לעיצוב המיוחד תקבלו גם תערוכה המתארת את תהליך שיפוץ המבנה.


מראות מעוצבות תלויות על הקיר
עיצוב מזמין שעושה לך חשק להישאר במקום

כתובת:Passeig de Gràcia, 24 Bis, 08007 Barcelona

הגעה: מטרו L3 תחנת Passeig de Gràcia

שעות פעילות: מידי יום בשעות 12:00 - 01:00


 

נהניתם לקרוא?

רוצים לקבל עדכונים למייל כשיעלה פוסט חדש?

נעים להכיר

דיוקן 2 - 71.jpg

ברוכים הבאים לבלוג שלי, הבית שלי לטיולים. כאן אני משתפת בידע שלי על עולם הטיולים.

 

אני גלית, מטיילת מקצועית חובבת אומנות ומכורה לקפה. 

אני יועצת טיולים ומתכננת טיולים באירופה למשפחות וזוגות, בונה טיול מותאם אישית לאנשים שאוהבים לטייל, לחוות ולבלות. 

מידע נוסף על טיולים באירופה, מקומות, טיפים והמלצות תמצאו באתר ובבלוג.
 

אם אתם מתכוונים לטייל באירופה לבד, בזוג או עם המשפחה ולא יודעים מאיפה להתחיל הגעתם למקום המתאים. דברו איתי וביחד נבנה תוכנית טיול מותאמת אישית שתתאים לכם ולמה שאתם אוהבים.

פוסטים נוספים בבלוגטיול

bottom of page