top of page
  • תמונת הסופר/תהחופש לטייל

5 טיפים לטיול עם ילדים בחו"ל

עודכן: 4 באוק׳ 2022

איך בוחרים יעד מתאים לטיול בחו"ל עם ילדים, מה צריך לבדוק ואיך עושים את הטיול למתאים ונוח לילדים? 5 נקודות למחשבה שפני שמתחילים לתכנן טיול בחו"ל עם ילדים.


הדברים הקטנים שמשמחים את הילדים

אנשים זרים שמדברים שפה לא מוכרת, אוכל שטועמים פעם ראשונה, מקומות חדשים - כל אלו ועוד הם חוויות ראשוניות מיוחדות שמזמן טיול עם ילדים בחו"ל. כמה נקודות למחשבה כשמתכננים טיול עם ילדים בחו"ל.


לאן טסים? ישיבה סטטית כאתגר

כבר כשאנחנו מתיישבים על הכיסא במטוס אנו מתחילים לחשב - עוד כמה זמן נותר לטיסה? בתחילת הדרך עולה השאלה מתוך התרגשות לקראת הציפייה להמשך היום ובהמשך מתוך קושי פיזי שיוצרת ישיבה ארוכה. כדי להקל על הילדים (והמבוגרים שמטיילים איתם) את חווית הטיסה בחרו יעד טיסה קרוב של עד 5 שעות. מדינות אירופה יהיו יעד מתאים לכולם, במיוחד עם ילדים צעירים. טיסה ליעדים קרובים כמו רודוס ויוון ימשכו שעה - שעתיים וטיסה ליעד ארופאי רחוק יותר כמו אמסטרדם תמשך כ - 5 שעות.



איפה ישנים? להרגיש כמו בבית

בעבר ברירת המחדל של לינה בטיול היתה בעיקר לינה בבית מלון. כאשר טסים בהרכב משפחתי, במיוחד עם ילדים צעירים כדאי לשקול לינה בדירה. הדירה יכולה להיות דירת סטודיו - דירת חדר אחד המתאימה לרוב לזוג או דירה של מספר חדרים שתאפשר פרטיות ונוחיות (כמעט) כמו בבית - חדר שינה להורים, חדר שינה לילדים, סלון, מטבח ופעמים רבות גם מכונת כביסה. לינה בדירה תאפשר לכולם לישון ביחד (ולא בחדר אחד או שני חדרים עם דלת מקשרת כמו שמקובל בבית מלון), מקום משחקים מרווח לילדים, אפשרות להכין לעצמכם חלק מהארוחות כפי שמתאים לכם ואפילו לכבס את הכביסה במהלך הטיול (יתרון גדול בטיולים ארוכים של מעל שבוע). מלון דירות מאפשר להנות משני העולמות - גם דירה על כל היתרונות שבה וגם מלון שמעניק שרותי עמדת קבלה וקשר ישיר מול ארגון ולא אדם פרטי.


סופרמרקט מקומי - גן עדן של מעדים חדשים
סופרמרקט מקומי - גן עדן של מעדים חדשים

מה אוכלים? וארציות על אוכל מקומי

ילדים בדרך כלל מעדיפים את המוכר והידוע וקשה להם להתרגל למאכלים חדשים. אחד הפתרונות לאוכל מוכר הוא הסופרמרקט המקומי. בעידן של חברות גלובליות תוכלו למצוא על המדפים שמות מוכרים כמו נסטלה ודנונה (יתרון גדול כשאנחנו לא יודעים לקרוא את השפה המקומית ומתקשים להבין מה מכיל המוצר) לצד מאכלים מקומיים מסקרנים. זה המקום להצטייד בפרות וירקות טריים, מעדנים וחטיפים. מלבד המגוון, רכישת מזון בסופרמרקט מאפשרת לחסוך בעלויות המזון בטיול, לגוון את הארוחות ולהרגיש קצת "כמו מקומי". בחלק גדול מהסופרמרקטים תוכלו למצוא אוכל מוכן או אוכל מצונן (אוכל מוכן שיש לחממו) שיכול להיות פתרון נוח ומזין לארוחה מבושלת חמה לכל המשפחה בעלויות נמוכות מעלות ארוחה במסעדה ומבלי לטרוח לבשל.


פארק שעשועים - חוויה משפחתית מגבשת
פארק שעשועים - חוויה משפחתית מגבשת

איפה מבקרים? גיוון הוא שם המשחק

חלקו את היום שלכם לשניים או שלושה חלקים ובחרו פעילות לכל חלק מהיום - אתר אחד או שניים בהתאם למשך הביקור במקום והקרבה בין האתרים. שלבו בתוכנית היום שלכם פעילויות מסוגים שונים - מסלול הליכה בעיר או בטבע ברמת קושי המותאמת למטיילים, אתרים ומקומות עניין, פארקים עירוניים ופארק שעשועים לילדים ומוזאונים המציעים מיצגים שמעניינים אתכם.

אל תעמיסו על תוכנית היום אתרים רבים מידי, כך שלא תצטרכו "לרוץ" ממקום למקום. קחו את הזמן בנחת ותהנו מהשהות שלכם במקום.


להכיר מקומות חדשים
להכיר מקומות חדשים

מה רואים? יש דבר כזה מקום "חובה"?

כל אחד נהנה מדברים אחרים. ההנאה מהמקום תלויה בתחומי העניין שלנו ומידת ההתאמה של המקום לגילאי המטיילים. קריאת חוות הדעת ברשתות החברתיות מעלה פעמים רבות תמונות מצב הפוכות - אחד ימליץ מאוד על אתר מסוים ויגדיר אותו "must" ואחר לא יבין על מה מדובר ולא ייהנה בכלל במקום. כאשר אתם בוחרים היכן לטייל בחנו את אופי המקום והבילוי שהוא מציע וחשבו - האם הוא מתאים לכם? ביקור במוזאון אומנות יכול להיות חוויה מרתקת לאחד ומקום משעמם לאחר. כך גם לגבי מסעדות - האם אתם אוהבים את סוג האוכל המוגש במקום, האם רמת המחירים היא בהתאם לתקציבכם? בדיקה מוקדמת תעזור לכם לבחור במסעדה המתאימה לכם.


כדי להגיע אל המקומות המתאימים למידת העניין שאתם מגלים בנושא ולתקציב שלכם יש צריך להכין שיעורי בית, לבדוק ולשאול. איסוף מידע מקדים יעצים את החוויה ויחסוך לכם זמן וכסף על מקומות שלא מתאימים לכם.


 

נהניתם לקרוא?

רוצים לקבל עדכונים למייל כשיעלה פוסט חדש?

נעים להכיר

דיוקן 2 - 71.jpg

ברוכים הבאים לבלוג שלי, הבית שלי לטיולים. כאן אני משתפת בידע שלי על עולם הטיולים.

 

אני גלית, מטיילת מקצועית חובבת אומנות ומכורה לקפה. 

אני יועצת טיולים ומתכננת טיולים באירופה למשפחות וזוגות, בונה טיול מותאם אישית לאנשים שאוהבים לטייל, לחוות ולבלות. 

מידע נוסף על טיולים באירופה, מקומות, טיפים והמלצות תמצאו באתר ובבלוג.
 

אם אתם מתכוונים לטייל באירופה לבד, בזוג או עם המשפחה ולא יודעים מאיפה להתחיל הגעתם למקום המתאים. דברו איתי וביחד נבנה תוכנית טיול מותאמת אישית שתתאים לכם ולמה שאתם אוהבים.

פוסטים נוספים בבלוגטיול

bottom of page